رئیس اداره دامپزشکی شهرستان آبیک گفت: 16 هزار و 150 رأس دام سنگین در این شهرستان در 4 ماه ابتدایی سال جاری تحت پوشش تست سل و 11 هزار و 661 رأس تحت پوشش تست بروسلوز قرار گرفت.
کد خبر: ۲۶۵۸۵۰
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۵ 25 July 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از مرتضی یعقوبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: بیماری سل و بروسلوز از مهم‌ترین بیماری‌های عفونی و مشترک بین انسان و دام است که بهترین و موفق‌ترین روش‌های پیشگیری از بیماری سل گاوی رعایت ضوابط بهداشتی _ قرنطینه‌ای از جمله اعمال اصول امنیت زیستی، پاکسازی و ضدعفونی محیط و محدود کردن تردد دام‌های پرخطر است.

وی تشریح کرد: در راستای برنامه‌های سازمان دامپزشکی کشور اکیپ مبارزه با بیماری‌های دامی شهرستان آبیک عملیات تست سل و بروسلوز را از ابتدای سال جاری تا پایان تیر ماه سال جاری بر روی تعداد 16 هزار و 150 رأس دام سنگین تست سل و 11 هزار و 661 رأس دام سبک تست بروسلوز در 40 واحد از دامداری‌های صنعتی شهرستان با موفقیت به انجام رساند.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان آبیک واکسیناسیون دام‌ها، شناسایی کانون‌های آلوده و رعایت بهداشت در دامداری‌ها را از روش‌های پیشگیری و کنترل بیماری بروسلوز عنوان کرد.

یعقوبی ضمن هشدار به مدیران واحدهای دامداری در خصوص ورود و خروج بدون مجوز دام از دامداری‌ها خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی‌های به موقع در انجام تست سل و بروسلوز و رعایت ضوابط بهداشتی و قرنطینه‌ای و همچنین اعمال نظارت‌های لازم، میزان ابتلای دامداری‌ها به بیماری‌های سل و بروسلوز کاهش چشمگیر خواهد داشت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار