احساني معاون سياسي فرمانداري آمل؛
متاسفانه اکنون سن اعتياد بسيار پايين آمده و گروه‌هاي اجتماعي در معرض آسيب ،تغيير يافته است.در امر اشتغال‌زايي بيماران معتاد پس از درمان، اداره کار نسبت به اشتغال آنها مورد توجه قرار دهد تا دوباره...
کد خبر: ۲۶۶۵۰
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۶ 23 April 2015
در امر اشتغال‌زايي بيماران معتاد پس از درمان، اداره کار نسبت به اشتغال آنها مورد توجه قرار دهد تا دوباره به سمت اعتياد روي نياورند.
به گزارش تابناک حسين احساني در جلسه شوراي هماهنگي ستاد مبارزه با موادمخدر اين شهرستان با بيان اينکه موضوع موادمخدر را به عنوان امري اجتماعي نمي‌توان کتمان کرد و به همه آسيب مي‌رساند، اظهار داشت: متاسفانه اکنون سن اعتياد بسيار پايين آمده و گروه‌هاي اجتماعي در معرض آسيب ،تغيير يافته است.

وي با اشاره به اينکه وضع موجود در جامعه ما جاي نگراني دارد، افزود: در اين امر نياز به همدلي و هم فکري بوده تا موضوع آسيب‌هاي اجتماعي را بگذرانيم
اين مقام مسئول پيشگيري را بهترين شيوه مقابله با اين پديده عنوان کرد و اظهار داشت:بدون شک پيشگيري بهترين شيوه مقابله با اين بلاي اجتماعي است که در اين راه نقش آموزش و تعليم و تربيت خود خانواده ها را بايد جدي گرفت. چون خانواده به عنوان اولين مکان رشد شخصيت و باورهاي رفتاري فرد ، در حفظ و رشد صحيح نوجوانان و جوانان نقش به سزايي دارد.

احساني با تاکيد براينکه درمان بيماري اعتياد يک پروسه است، تصريح کرد: مددکاري اجتماعيدر امر درمان بسيار مهم و اساسي است و احداث و راه‌اندازي يک گرم‌خانه مورد توجه و در دستور کار قرار مي‌‌گيرد
وي با بيان اينکه در سطح شهرستان فرمانداري عالي‌ترين مکان در يک شهرستان است، تصريح کرد: در اين نهاد جلساتي که برگزار مي‌شود تصميم‌سازي و تصميم‌گيري برعهده مديران بوده و حضور مديران دستگاه‌ها الزامي است و در همه حوزه‌ها مديران بايد شخصا حضور يابند
معاون فرماندار آمل، برگزاري جلسات کميته‌ها را  به طور ماهانه و مستمر عنوان کرد و گفت: در امر اشتغال‌زايي بيماران معتاد پس از درمان اداره کار نسبت به اشتغال آنها مورد توجه قرار دهد تا دوباره به سمت اعتياد روي نياورند.

احساني ادامه داد: در امر اطلاع‌رساني و ايجاد و شرايط لازم براي شناخت واقعي اعتياد در يک عرصه و به عنوان پذيرفتن يک موضوع اجتماعي تلاش صورت گيرد و اين زمينه بايد در بين دستگاه‌ها نهادينه شود.

معاون فرماندار ويژه آمل با بيان اينکه براي آگاهي‌بخشي مردم طرح بروشور و نصب بنر در سطح شهرستان از سوي ستاد اقدام شود، يادآور شد: نيروي انتظامي بر تداوم ذاتي ماموريت‌هاي خود در اجراي ماده ۱۶ نسبت به اعزام معتادان به کمپ‌ها رعايت کنند.

عليرضا مرادي، دبير شوراي هماهنگي ستاد مبارزه با مواد مخدر مازندران که در اين جلسه حضور داشت با اشاره به برتري عملکرد اين ستاد درکشور اظهار کرد:  تمام اين عملکرد ها درسايه همدلي وهمزباني صورت گرفته است که اميدواريم اين روند درسال جديد هم ادامه داشته باشد.

 وي با بيان اينکه 29 نقطه آلوده درمازندران باهمکاري نيروي انتظامي پاک‌سازي و ايمن شدند افزود: در بحث مبارزه، دستگاه‌هاي نظامي و قضايي فعاليت‌هاي خوبي دارند و انتظار داريم همه دستگاه‎‌هاي اجرايي به‌ويژه نهادهاي فرهنگي در راستاي پيشگيري فعاليت جدي‌تري داشته باشند.

 دبير شوراي هماهنگي ستاد مبارزه با مواد مخدر مازندران با تاکيد بر اينکه افراد درمان شده نيازمند داشتن سرپناهي هستند اظهارداشتند: شهرداري هاي مازندران در احداث گرمخانه با اداره بهزيستي همکاري کنند تا حداقل کارگران و افراد کم درآمد بدون سرپناه بتوانند شب‌ها استراحت کنند تا دردام اعتياد گرفتار نشوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار