رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین:
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین با اشاره به افزایش سریع بار میکروبی شیر و فساد زودرس آن در دمای محیط گفت: فله‌فروشی شیر خام در معابر عمومی قزوین ممنوع است.
کد خبر: ۲۶۷۳۱۶
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۸ 27 July 2016
به گزارش تابناک از قزوین عیسی غیاث‌یزدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با بیان اینکه فله‌فروشی شیر خام در معابر عمومی قزوین ممنوع است، اظهار کرد: شیر خام به دمای محیط حساس بوده و در صورت قرار گرفتن در دمای محیط طی زمان کوتاه بار میکروبی آن افزایش پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: با توجه به کاهش خرید شیر دامداران از سوی مراکز جمع‌آوری شیر، برخی افراد شیر دامداری را در شرایط نامناسب بهداشتی در سطح شهر توزیع می‌کنند که این اقدام با توجه به ضوابط سازمان دامپزشکی کشور به هیچ عنوان قابل قبول نبوده و تهدید علیه بهداشت عمومی محسوب می‌شود.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین با اشاره به افزایش سریع بار میکروبی شیر و فساد زودرس آن در دمای محیط افزود: با هماهنگی صورت گرفته با واحد اجرائیات شهرداری، گشت‌های مشترک با این نهاد در راستای برخورد قانونی با متخلفان در نظر گرفته شده و مراتب تخلف به مراجع قضایی ارجاع خواهد شد.

غیاث‌یزدی همچنین به عموم مردم توصیه کرد از خرید هرگونه فرآورده خام دامی از دست‌فروشان خودداری کرده و در صورت مشاهده موارد مشابه مراتب را از طریق سامانه پیامکی 50001512 و یا شماره 4 رقمی 1512 اطلاع‌رسانی کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار