جلسه هم اندیشی دهیاران بخش مرکزی قزوین با هدف راه اندازی فرهنگسرا و مرکز دیجیتال سیار با حضور بخشدار مرکزی شهرستان قزوین و مدیر مجتمع فرهنگی دیجیتال کاسپین برگزار شد.
کد خبر: ۲۶۷۳۸۱
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۳ 27 July 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از ایرنا، بخشدار مرکزی قزوین با تاکید بر اهمیت فرهنگ سازی گفت: باید میان دستگاه هایی که بودجه فرهنگی دریافت می کنند تعامل و هماهنگی برقرار شود تا ضمن هم افزایی، از موازی کاری پرهیز شود.
مرتضی علیخانی افزود: سال جاری را مقام معظم رهبری سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری کرده اند و لذا بیشترین دغدغه دولت بر اقتصاد مقاومتی و مسائل فرهنگی است.
وی اضافه کرد: نباید فعالیت ها ناظر بر ارایه آمار باشد، لذا بنای دولت پرهیز از ارایه ارقام بی مبنا و مبتنی بر عمل و تحقق فرامین مقام معظم رهبری است.
علیخانی با تاکید بر اینکه مسائل فرهنگی دغدغه همه مسئولین است، افزود: بیشتر مشکلات اجتماعی به دلیل گسست خانواده ها و ریشه در مشکلات فرهنگی و اجتماعی دارد
وی با اشاره به افزایش سن ازدواج و آمار طلاق گفت: اگر به فکر تحکیم بنیان نهاد خانواده نباشیم در آینده آسیب های جدی به نسل آینده ما وارد خواهد آمد.
علیخانی افزود: بیشترین برنامه ریزی ها در خصوص اوقات فراغت در شهرها برگزار و در روستاها به کارهای کوچکی بسنده می شود، اما تصمیم بر این گرفته شده که با کمک دهیاران و مجتمع دیجیتال کاسپین فعالیت های تفریحی، هنری، قرآنی و آموزشی برگزار شود و یک روز شاد را برای فرزندان داشته باشیم.
بخشدار مرکزی شهرستان قزوین تصریح کرد: طرح های عمرانی را هر فردی می تواند انجام دهد، اما فعالیت های فرهنگی از اهمیت خاصی برخوردار است و در ارزشیابی دهیاران مدنظر قرار می گیرد.
این مسئول گفت: انتظار داریم در دو ماهه باقی مانده از تابستان هر روستا یک فعالیت فرهنگی متناسب با موقعیت، فرهنگ و آسیب های اجتماعی روستا انجام شود.
علیخانی تاکید کرد: شاید خیلی از افراد بتوانند از امکانات فرهنگی موجود در شهر استفاده کنند اما بعضی از افراد در روستا هستند که بنیه مالی ندارند و نمی توانند برای حضور در برنامه های فرهنگی به قزوین بیایند، لذا ما مسئول همه آحاد مردم هستیم و حتی یک نفر اگر در روستا توان استفاده از امکانات شهر را ندارد باید نگاهمان به سمت آن یک نفر باشد.
وی خاطرنشان کرد: طبق آمار در قزوین آمار افسردگی نسبت به سایر استانها بالا است این در حالیست که بعضی از مسئولین از شاد بودن مردم ناشادند و شیب رفتاری آنها به سمت غمگین تر کردن مردم پیش می رود.
علیخانی اضافه کرد: ما مفتخر به داشتن آیین های سنتی سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) هستیم و در شادی آل الله شاد و در غم انها سوگواریم، اما این به مفهوم جلوگیری از کارهای شاد نیست.
مدیر مجتمع فرهنگی دیجیتال کاسپین در این جلسه با بیان اینکه انجام فعالیت های فرهنگی آسیب ها در روستا را کاهش می دهد، گفت: ما در حوزه فرهنگ به جوامع کوچک توجه نکردیم و تمام فعالیت ها و امکانات را در شهرها متمرکز کرده ایم .
سعید پور ایمانی تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب و ریاست جمهوری، تأکید زیادی بر مقوله فرهنگ، ایجاد تمدن اسلامی و همچنین تربیت جوانان سرآمد داشتند و مهمترین چیزی که می تواند باعث رشد و شکوفایی یک کشور باشد فرهنگ است.
پورایمانی اظهار داشت: بیشتر آسیب های اجتماعی به دلیل نداشتن برنامه ریزی فرهنگی به وجود می آیند و هرچقدر اتفاقات فرهنگی در جوامع کوچک افزایش پیدا کند، بزه و فساد اخلاقی کاهش می یابد.
وی تصریح کرد: فرزندان ما در معرض آسیب و خطر هستند و اکنون گرایش به شبکه های اجتماعی و ماهواره زمان فرزندان ما را می گیرد و ذهن انها را معطوف به خود داشته است.
مدیر مجتمع فرهنگی دیجیتال کاسپین اضافه کرد: برنامه ای را تحت عنوان روز آبادی پیش بینی کرده ایم تا نشاط را به روستا بیاوریم و در واقع فرهنگسرای سیار به روستاها برود.
پورایمانی افزود: با توجه به اهمیت سلامت روانی جامعه و شرایط و معضلات روستاها، برنامه های مفصل آموزشی برای اقشار مختلف جامعه روستایی در این برنامه گنجانده شده است.
وی تاکید کرد: در حوزه فرهنگی توفیق حاصل نمی شود مگر اینکه همدلی و همکاری ایجاد شود و ما خود را یک مجموعه ببینیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار