معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش وپرورش گفت: امروز ارزش افزوده کشورها در دانایی است، توسعه دانش در کشور نیاز به دانش آموزان خلاق، نوآور، مبتکر وسخت کوش دارد.
کد خبر: ۲۶۸۰۱۳
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۶ 28 July 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار مهر، علی زرافشان صبح پنجشنبه در مراسم اختتامیه مسابقات آزمایشگاهی کشور که در سالن تربیت معلم برگزار شد اظهار کرد: یادگیری دانش آموزان اگر صرفاً حافظه محور باشد از این یادگیری نوآوری ایجاد نمی شود بلکه نوآوری محصول پرسش گری وعمل کردن و خلاقیت است.

وی با بیان اینکه رویکرد جدید آموزشی یادگیری از طریقه  پژوهش و کاوشگری است افزود: خوشبختانه امروز در آموزش و پرورش به این امر توجه ویژه شده است.

زرافشان بیان کرد: باور مسئولین امروز کشور به شما دانش آموزان است و وظیفه آموزش و پرورش است که بستر مناسب را برای دانش آموزان خلاق فراهم کند.

وی یادآور شد: ایجاد هم افزایی و  شکوفایی توانمندی ها در آموزش پرورش مورد توجه است، دنیا امروز دنیای بین رشته ایی است و رشته های مختلف در تعامل با یکدیگر هستند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش وپرورش بیان کرد: مزیت دیگر تلاش علمی  توام با اخلاق است ویژگی همه بزرگان این بود که آنها حکیم بودند زیرا دانش آنها برمبنای دانش فلسفی آنها بود.

زرافشان تصریح کرد: امروز رنجی که جامعه بشری می برد از نبود اخلاق است که موجب ازاین رفتن سرمایه های جهان شده است، چرا که علم ودانش در کشورها از اخلاق به دور است، ما بدنبال علم نافع هستیم، آموزش و پرورش باید بستر شایستگی های دانش آموزان را فراهم کند

وی با بیان اینکه اولین تلاش ما حضور پررنگ دانش آموزان در جشنواره های خوارزمی است گفت: امروز جامعه علمی کشور به ظرفیت دانش آموزان ما باور کرده است و این چیزی جز توانمندی دانش آموزان و دبیران خلاق ما نیست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار