چهاردهمین دوره مسابقات آزمایشگاهی کشور در قزوین به کار خود پایان داد.
کد خبر: ۲۶۸۰۱۵
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۷ 28 July 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار مهر، مراسم اختتامیه مسابقات آزمایشگاهی کشور صبح پنجشنبه با حضور علی زرافشان معاون وزیر آموزش و پرورش، داود محمدی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی، سالار قاسمی مدیرکل آموزش وپرورش قزوین در سالن تربیت معلم به کار خود پایان داد.

داود محمدی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی در این مراسم اظهار کرد: مسابقات آزمایشگاهی موجب ارتقای رشد علمی دانش آموزان می شود.                                                                      

وی افزود: آموزش وپرورش باید رویکرد این مسابقات را به شکل بین المللی درآورد که موجب تبادل تجربه شود.

سالار قاسمی مدیر کل آموزش وپرورش استان قزوین نیز گفت: امروز مبنای حل مسایل ومشکلات روش علمی است و مسابقات آزمایشگاهی محفل کارعملی است و آموزش وپرورش به دانش آموزان تیزبین، خلاق، مبتکر نیاز دارد.

وی با بیان اینکه دا نش آموز پژوهشگر امروز می توانند دانشمند فردای ایران اسلامی باشند افزود: ما باید بدنبال کارهای عملی باشیم که حس کنجکاوی دانش آموزان را بالا ببرد، دانش آموز ما از علم تقلیدی به علم مولد بپردازند.

چهاردهمین دوره مسابقات آزمایشگاهی در دروس فیزیک، شیمی، زیست شناسی با حضور ۲۸۸ دانش آموز از سراسر استان های کشور برگزار شد.

در این دوره از مسابقات ۱۹۸ دانش آموز دختر و ۹۰ دانش آموز پسر حضور داشتند و در هر یک از دروس زیست، شیمی و فیزیک، ۹۶ دانش آموز شرکت کردند، همچنین در درس زیست ۱۵ دانش آموز پسر و ۸۱ دانش آموز دختر، در درس شیمی ۲۱ دانش آموز پسر و ۷۵ دانش آموز دختر و در درس فیزیک ۴۲ دانش آموز پسر و ۵۴ دانش آموز دختر به رقابت پرداختند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار