به همت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین،کارگاه یک روزه «ارگانیک در محل زندگی» با موضوع اختلالات اسکلتی ویژه بانوان خانه دار در فرهنگسرای شهید رجایی برگزار شد.
کد خبر: ۲۶۸۰۳۱
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۴ 28 July 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار مهر، صفورا آشوری کارشناس بهداشت حرفه ای ظهر پنجشنبه در حاشیه برگزاری این کارگاه در گفتگو با خبرنگار مهر، هدف از برگزاری این کارگاه رعایت اصول ارگونومی در محل خانه ذکر کرد و گفت: اختلالات جسمی از جمله بیماریهای عضلانی اسکلتی، شیوع بسیار بالایی دارند، این اختلالات رشد قابل توجهی داشته و شیوع آنها نسبت به آمار گزارش شده در ۲۰ سال قبل در حدود چهار برابر شده است.

آشوری افزود: اختلالات عضلانی - اسکلتی شایع ترین بیماریهای ناشی از کار یا تشدید شده توسط کار هستند، بر اساس تحقیقات حاکی از آن است که بیشترین شیوع درد عضلانی اسکلتی در زنان خانه دار، به ترتیب مربوط به نواحی کمر، زانو و شانه می باشد.

وی عدم رعایت اصولی انجام امور خانه داری، تغییر روش زندگی و تحرک کم فیزیکی است را یکی از دلایل بروز اختلالات عضلانی - اسکلتی برشمرد و افزود:به طور قطع مادر سالم می تواند نقش بیشتری در تربیت و آموزش فرزندان و تامین کانون آرام خانواده داشته باشد و به این جهت زنان خانه دار مخاطب اصلی این نوع کارگاههای آموزشی قرار دارند.

به گفته این کارشناس، توجه نکردن به وضعیت صحیح بدن هنگام کار، کار با وسایلی که به شکل نامناسب طراحی شده اند و انجام حرکات تکراری در طولانی مدت موجب آسیب به عضلات و مفصل و بروز مشکلات اسکلتی و عضلانی می شود.

مشکلات ناشی از کار با مواد شوینده، آسیب های ناشی از کار با مواد شوینده بر پوست و چشم، شیوه های صحیح کار با مواد شوینده از جمله مباحث مطرح شده در این کارگاه آموزشی بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار