معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش بر تعامل رشته‌ها و توسعه علوم بین‌رشته‌ای در جهت ایجاد عرصه‌های جدید تاکید کرد.
کد خبر: ۲۶۸۰۵۳
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۶ 28 July 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری تسنیم از قزوین، علی زرافشان ظهر امروز در اختتامیه چهاردهمین دوره مسابقات آزمایشگاهی دانش‌آموزان دوره متوسطه سراسر کشور که به میزبانی استان قزوین برگزار شد اظهار داشت: در جوامع کنونی ارزش افزوده کشورها دانایی بوده و توسعه کشورها در این مهم خلاصه می‌شود.

وی بیان کرد: دانایی با تولید دانش و فناوری محقق می‌شود که این مهم نیز در گرو توسعه علمی بوده که باید در اولویت برنامه قرار گیرد.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: توسعه دانش در کشور نیاز به دانش‌آموزان خلاق، نوآور، مبتکر و سخت‌کوش دارد این در حالی است که اگر یادگیری دانش‌آموزان صرفا حافظه‌محور بوده از این یادگیری نوآوری و خلاقیت ایجاد نمی‌شود.

زرافشان نوآوری را محصول پرسش‌گری، فعالیت عملی و خلاقیت عنوان کرد.

وی با بیان این مطلب که یادگیری باید مبتنی بر پژوهش باشد خاطرنشان کرد: رویکرد جدید آموزشی و نظام آموزش و پرورش یادگیری مبتنی بر پژوهش است و این مسئله پذیرفته شده و مسئولان دانش‌آموزان را در عرصه خلاقیت باور دارند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: برگزاری جشنواره خوارزمی در مقطع ابتدایی بدین معنا است که دانش‌آموزان در سال‌های اولیه تحصیل نیز می‌توانند وارد عرصه خلاقیت و نوآوری شده و در توسعه کشور نقش‌آفرینی کنند.

زرافشان گفت: آموزش و پرورش باید بستر و شرایط لازم برای فعالیت دانش‌آموزان خلاق و کوشا را فراهم کند تا شاهد اتفاقات شایسته در عرصه پژوهش باشیم.

وی با بیان برخی مزیت‌های برگزاری مسابقات آزمایشگاهی خاطرنشان کرد: ایجاد هم‌افزایی در توانمندی‌ها، کار تیمی و تبادل تجربیات، تلاش توام با اخلاق را می‌توان از جمله ویژگی‌ها و مزیت‌های برگزاری مسابقات آزمایشگاهی برشمرد.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش بر تعامل رشته‌ها و توسعه علوم بین‌رشته‌ای در جهت ایجاد عرصه‌های جدید تاکید کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار