معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: ما از تمرکز تحصیل دانش‌آموزان در رشته‌های نظری پرهیز می‌کنیم و در نقطه مقابل هدایت دانش‌آموزان را به سمت رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش به خوبی انجام می‌دهیم.
کد خبر: ۲۷۰۳۴۷
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۲ 01 August 2016

علی زرافشان در سفر به اردبیل و در گفت‌و گو با خبرنگار فارس با اشاره به اجرای پرونده هدایت تحصیلی به سازمان بازرسی کشور اظهار کرد: ما در حیطه وظایف و اختیارات خودمان در این حوزه در یک ماه گذشته فعالیت‌های چشمگیری را داشتیم به طوریکه با کمترین تخلف و انحراف در این حوزه ورود پیدا کردیم.

وی ورود سازمان بازرسی را از باب نظارت بیشتر یادآور شد و تصریح کرد: قطعاً این ورود و پیگیری‌هایی که در این زمینه انجام می‌شود به بهبود فضای هدایت تحصیلی و یک ارزیابی دقیق از فعالیت‌های وزارت آموزش و پرورش و مجموعه‌های تحت امر این وزارتخانه منجر می‌شود که امیدواریم نتایج به دست آمده نیز به نفع آموزش و پرورش باشد.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در مورد ارجاع برخی از پرونده‌های تخلفاتی به سازمان بازرسی گفت: هیچ پرونده خاصی در مورد هدایت تحصیلی دانش‌آموزان به سازمان بازرسی ارجاع داده نشده بلکه سازمان بازرسی به عنوان یک دستگاه نظارتی و کنترلی تلاش می‌کند بر فرآیند هدایت تحصیلی نظارت دقیقی را داشته باشد و ما به تصمیمات این دستگاه نظارتی تمکین کرده وبه آن احترام می‌گذاریم.

زرافشان افزود: مطمئن هستیم که در بررسی این سازمان در باب هدایت تحصیلی مشکلات احتمالی نیز برطرف شده و هیچ نقص و کوتاهی باقی نمی‌ماند و از این جهت از سازمان بازرسی و ورود این دستگاه نظارتی قدردانی می‌کنیم.

وی در پاسخ به برخی انتقادها که در باب موضوع هدایت تحصیلی مطرح است، بیان کرد: تاکنون بیش از 80 درصد انتخاب رشته از سوی دانش‌آموزان ورود به پایه اول متوسطه دوره دوم انجام شده و دانش‌آموزان در رشته‌های دلخواه در مدارس ثبت‌نام کردند و افراد باقی‌مانده نیز تا آخر شهریورماه ثبت‌نام‌ و برای انتخاب رشته اقدام می‌کنند.

زرافشان با بیان اینکه سعی می‌کنیم این انتخاب رشته با همراهی اولیای دانش‌آموزان، معلمان و همچنین عملکرد تحصیلی آنها در سه سال گذشته به شکل واقع‌بینانه اتفاق بیفتد، اضافه کرد: ما از تمرکز تحصیل دانش‌آموزان در رشته‌های نظری پرهیز می‌کنیم و در نقطه مقابل هدایت دانش‌آموزان را به سمت رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش به خوبی انجام می‌دهیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار