مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قزوین گفت: در راستای اقتصاد مقاومتی امسال سه هزار شغل توسط این نهاد ایجاد خواهد شد.
کد خبر: ۲۷۰۶۰۳
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۰ 02 August 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار مهر، هدایت صفری دوشنبه شب در جلسه اقتصاد مقاومتی استان که در استانداری قزوین برگزار شد اظهارداشت: تا پایان امسال متعهد شده ایم تا ۳ هزار شغل ایجاد کنیم و اگر همراهی مناسب بانک ها صورت گیرد آمادگی داریم تا این تعداد را دو تا سه برابر کنیم.

وی اضافه کرد: متاسفانه در استان قزوین بانکها به سختی تسهیلات پرداخت می کنند و به ظنر می رسد با یک بیماری مزمن روبرو هستیم و برای ما قابل قبول نیست که فقط در قزوین با سختی وام داده می شود.

صفری اظهارداشت: از مسئولان انتظار داریم بند ج تبصره ۱۶ را اجرا کنند و پرداخت ها تسهیل شود و ضمانت ها هم با سهولت بیشتری و طبق شرایط متقاضیان بویژه در روستاها دریافت شود.

وی گفت: در عرصه اشتغال و اقتصاد مقاومتی نباید جزیره ای و بخشی عمل کنیم و برای دهک های پایین که مشکلات معیشتی دارند لازم است رویکرد تعاملی داشته باشیم و مانعی در مسیر دریافت تسهیلات در بخش مشاغل خانگی ایجاد نکنیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قزوین یادآورشد: دولت تسهیلات خوبی را برای مشاغل خانگی از جمله قالیبافی، خیاطی، تولید لبنیات اختصاص داده اما باید همکاری مدیران بانکها بیشتر شود تا انگیزه متقاضیان برای کار کاهش نیابد.

مسعود بابایی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم گفت: اگر اعتبارات پیش بینی شده برای استان اختصاص داده نشود و نتوانیم آن را جذب کنیم به استانهای دیگر تعلق خواهد گرفت و این فرصت از دست می رود.

بابایی تصریح کرد: در کارگروه اشتغال سهمیه پیش بینی شده برای امسال ایجاد ۲۰ هزار و ۷۰۳ شغل است در حالی که تعهد دستگاههای اجرایی ۱۷ هزار و ۸۰۲ شغل است.

وی اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴ هزار و ۷۴ شغل در سامانه رصد استان ثبت شده و تاکنون ۲۴۱۶ شغل توسط نهادهای غیر دولتی برای افراد شغل ایجاد شده است.

بابایی اظهارداشت: تعداد ۱۳۸۴ شغل از تعهد خود عقب هستیم که باید در ماههای آینده جبران شود.

   
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار