رئیس اداره کل دامپزشکی قزوین گفت: حمل و نقل شیر خام در این شهرستان تنها با صدور مجوز بهداشتی امکان پذیر خواهد بود.
کد خبر: ۲۷۱۲۱۷
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۰ 03 August 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان قزوین، عیسی غیاث یزدی افزود: با نظارت کارشناسان اداره دامپزشکی شهرستان بر مراکز جمع آوری شیر خام و دریافت کننده عمده آن، مقرر شد تمامی خودروهای مجاز حمل این فرآورده دامی مجوز بهداشتی دامپزشکی را دریافت کنند.
وی ادامه داد: شهرستان قزوین با دارا بودن ظرفیت بالای تولید شیر، یکی از قطب های تولید این محصول در کشور به شمار رفته که به همین جهت نظارت و بازرسی های صورت گرفته نیز باید مستمر و تولید کنندگان هم باید همکاری های لازم را داشته باشند.
یزدی از جمله وظایف سازمان دامپزشکی کشور را ساماندهی بر نحوه تولید و توزیع این محصول فاسد شدنی دانست که بازدیدهای مستمر کارشناسان دامپزشکی، ارائه خدمات رایگان در خصوص پایش و مراقبت از بیماری های مشترک بین انسان و دام، به خصوص بیماری مهلک سل و بروسلوز (تب مالت) و واکسیناسیون رایگان دامداری ها علیه بیماری بروسلوز، تنها بخشی از خدماتی است که این اداره به طور مستقیم به دامداران ارائه می کند.
وی اضافه کرد: برای تکمیل فرآیند نظارت ها و کنترل بر نحوه توزیع بهداشتی محصولات به خصوص شیرخام، براساس مصوبات و قوانین موجود تمامی دامداران باید نسبت به اخذ مجوز حمل برای نقل و انتقال شیرخام اقدام کنند.
به گفته وی، مراکز جمع آوری شیر نیز موظف هستند علاوه بر دریافت مجوز حمل از دامداران، برای انتقال نهایی به مقصدهای مورد نظر خود نیز مجوزهای لازم را دریافت کنند.
یزدی در پایان اضافه کرد: با توجه به رایزنی های انجام شده با مراکز جمع آوری شیر امیدواریم فرآیند اخذ مجوز برای حمل شیر خام همچنان برای ماه ها و سال های آینده در این شهرستان ادامه یابد.
سالانه بیش از 470 هزار تن شیر در استان قزوین تولید می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار