نخستین جشنواره ملی عکس قزوین در دو بخش حرفه‌ای و موبایلی با هدف افزایش حس تعلق شهروندان به شهر و جاذبه‌های شهر قزوین، از ابتدای تیر تا 5 مرداد ماه سال جاری، با صرف 150 میلیون ریال اعتبار برگزار شد.
کد خبر: ۲۷۴۱۷۳
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۸ 08 August 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، سعید وزیری‌نژاد صبح امروز در جمع خبرنگران استان قزوین اظهار کرد: حضور هنرمندان در این عرصه، نقطه قوتی برای مجموعه مدیریت شهری محسوب می‌شود که می‌توانند در راستای برنامه‌ریزی برای معرفی شهر قزوین در سطح ملی و فراملی نیز راهکارهای مناسبی ارائه کنند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از اهداف و سیاست‌گذاری‌های صورت گرفته برای برگزاری این جشنواره معرفی ظرفیت‌های قزوین از حوزه عکاسی به گردشگران بوده و عکاسان زیادی از سراسر کشور در این جشنواره شرکت کردند.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین به دستاوردهای مختلف این جشنواره برای قزوین اشاره و بیان کرد: یکی از مهم‌ترین دستاوردهای برگزاری این جشنواره افزایش ظرفیت‌های گردشگری و معرفی قزوین در سطح ملی و فرا ملی است که موجب جذب گردشگر و توسعه صنعت گردشگری می‌شود.

وزیری‌نژاد هویت‌بخشی به شهر و شهروندان را نیز از دیگر نتایج حاصل شده برگزاری این جشنواره دانست و خاطرنشان کرد: قزوین دارای ظرفیت‌های گردشگری زیاد تاریخی، فرهنگی و مذهبی است که باید به همه افراد جامعه معرفی شود و این امر در محقق شدن اهداف مجموعه مدیریت شهری قزوین تأثیرگذار است.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین با اشاره به این مطلب که مهم‌ترین اولویت مجموعه مدیریت شهری توسعه صنعت گردشگری در قزوین است، گفت: با توجه به این که قزوین ظرفیت‌های مختلفی از جمله طبیعت بکر، آب و هوای مطلوب، وجود اولین خیابان کشور در قزوین، شهرک‌های صنعتی و منابع طبیعی و سابقه بیش از 50 سال پایتختی دوران صفویه را دارد باید زمینه جذب گردشگران داخلی و خارجی نیز فراهم شود.

وزیری‌نژاد بیان کرد: برگزاری این جشنواره زمینه مناسبی برای معرفی قزوین و ظرفیت‌های آن را فراهم می‌کند.

مدیر ستاد طرح محله ما نیز با بیان این مطلب که جشنواره ملی عکس قزوین در سال‌های آینده نیز در قزوین برگزار خواهد شد، عنوان کرد: این جشنواره که با همکاری انجمن عکاسان جوان برگزار شد اهداف مختلفی داشته و از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است از همین رو نسبت به برگزاری آن در سال‌های آینده اقدام می‌شود.

امیرعلی مظاهری ادامه داد: ترغیب عکاسان شهر برای عکاسی از موضوعات شهری، ثبت عکاسانه زیبایی‌های شهر قزوین، استفاده از ظرفیت عکاسان معاصر و نگاه شهروندان به منظور شناخت نقاط قوت و ضعف در شهر و غیره از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره به شمار می‌رود.

وی به حضور حدود 377 شرکت کننده در این جشنواره اشاره و بیان کرد: علاقمندان در بخش عکاسی با دوربین حرفه‌ای با ارسال 10 عکس و یک مجموعه هفت عکسی و در بخش عکاسی با موبایل با ارسال پنج عکس در این جشنواره شرکت کردند.

مظاهری با اشاره به اینکه در مجموع بیش از 2 هزار و 500 اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است گفت: اختتامیه این جشنواره 20 مرداد ماه سال جاری است و در این مراسم از نفرات برتر این جشنواره تجلیل می‌شود.

دبیر جشنواره عکس قزوین نیز از نحوه برگزاری این جشنواره ابراز رضایت و بیان کرد: این جشنواره از سطح خوبی برخوردار بوده و تعداد زیادی از شرکت‌کنندگان به صورت حرفه‌ای با تجارب مختلف در زمینه عکاسی در این جشنواره حضور داشتند.

حسین میرکمالی افزود: از 14 استان کشور در دو بخش عکاسی با موبایل 702 اثر و عکاسی با دوربین عکاسی یک هزار و 532 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

وی خاطرنشان کرد: از آثار ارسال شده در بخش موبایل 13 اثر و دوربین عکاسی 3 مجموعه و 36 اثر به مرحله جشنواره راه یافته‌اند که پس از بررسی هیأت داوران نفرات برتر مشخص می‌شوند و در مراسم اختتامیه از آن‌ها تجلیل خواهد شد.

دبیر جشنواره عکس قزوین از برگزاری این جشنواره به عنوان یکی از روش‌های مناسب برای جذب گردشگر و رونق صنعت گردشگری در قزوین یاد کرد.

میرکمالی با اشاره به اینکه عکس زبان گویایی برای همه افراد جامعه است گفت: تأثیرپذیری افراد از جنبه بصری نسبت به اطلاع‌رسانی‌های مکتوب و مجازی بیشتر است و استمرار در برگزاری این جشنواره در سال‌های آینده موجب جذب گردشگر برای قزوین می‌شود.

این مسؤول عنوان کرد: قزوین دارای ظرفیت‌های زیاد گردشگری است که عکاسی در این حوزه معرف خوبی برای شهر در سطح ملی و فرا ملی خواهد بود.

دبیر جشنواره عکس قزوین یادآور شد: این جشنواره به همت ستاد طرح محله ما و با مشارکت و همکاری انجمن سینمای جوان، اداره‌کل ارشاد اسلامی و اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزار شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار