داور هشتمین جشنواره پویانمایی رضوی:
این مدرس دانشگاه اظهار کرد: صدا و سیمای مراکز استان ها باید یه طور جدی در زمینه حمایت از انیمیشن سازان ورود کنند و بودجه لازم را برای آن مقرر کنند متاسفانه طی سال های گذشته روند رشد خوبی داشت اما در سه سال گذشته به شدت افت کرده است.
کد خبر: ۲۷۴۲۲۲
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۱ 08 August 2016
امیرمحمد دهستانی مدرس سینما، انیمیشن و عضو هیئت علمی دانشگاه و داور هشتمین جشنواره پویانمایی رضوی است که در دو دوره گذشته این جشنواره نیز به عنوان داور در جشنواره پویانمایی رضوی فعالیت داشته است وی در حوزه تولید انیمیشن فعال بوده و ساخت فیلم قصه امام سجاد(ع) و ماجرای ریزه میزه جزئی ازکارهای اوست برپایی جشنواره پویانمایی با موضوع رضوی را مناسب ارزیابی کرده و از ضعف در حوزه فیلمنامه نویسی جشنواره می گوید.
"امیر محمد دهستانی" در رابطه با موضوعات فیلم نامه ها گفت: چیزی که ما انتظار آن را داشتیم این بود که فیلم نامه ها اختصاصی برای انیمیشن ساخته شود اما چیزی که با آن روبه رو شدیم بیشتر انسان انگاری و جان دادن به اشیاء و ... بود که به نظر می رسد شناخت کافی از فیلم نامه نویسی وجود ندارد.

این مدرس دانشگاه افزود: کپی برداری از المان های سایر انیمیشن ها نمی تواند صرفا ضامن موفقیت در حوزه ساخت انیمیشن موضوعی شود چه بسا که ممکن است منجر به مضحکه شدن موضوع فیلم نامه نیز شود.

وی با بیان اینکه متاسفانه استفاده از المان های تکراری در طول همه این سالها مانند شفای بیمار، کبوتر حرم و ... را هرساله شاهد هستیم، گفت: در نگارش فیلم نامه نویسنده باید از یکی دو لایه تکراری عبور کرد تا بتوان یک فیلم نامه ساخت.

این مدرس دانشگاه اظهار کرد: شاید اگر در دوره های بعدی جشنواره استفاده از برخی المان های تکراری را ممنوع کنیم کیفیت کار افزایش پیدا کند.

دهستانی در تعریف هنر پویانمایی، گفت: انیمیشن هنر پیچیده ای است که تمام جنبه های هنر مانند ادبیات، تئاتر، هنرهای تجسمی و ... را شامل می شود.

روند و کیفیت آثار رسیده به جشنواره هر سال بهتر می شود

وی که برای دومین بار به عنوان داور جشنواره فعالیت دارد، گفت: روند و کیفیت آثار رسیده به جشنواره هر سال بهتر می شود.
دهستانی یکی از دستاوردهای میزبانی گلستان در برگزاری جشنواره ملی پویانمایی را راه اندازی رشته انیمیشن در مراکز آموزش عالی این استان بیان کرد و گفت: هنرمندان این رشته در استان باید از این فرصت نهایت بهره را ببرند.

این مدرس دانشگاه اظهار کرد: صدا و سیمای مراکز استان ها باید یه طور جدی در زمینه حمایت از انیمیشن سازان ورود کنند و بودجه لازم را برای آن مقرر کنند متاسفانه طی سال های گذشته روند رشد خوبی داشت اما در سه سال گذشته به شدت افت کرده است.

گفتنی است جشنواره پویانمایی رضوی همه ساله به مناسبت میلاد با سعادت علی بن موسی الرضا(ع)، حضرت فاطمه معصومه (س) و بزرگداشت احمدبن موسی (شاهچراغ) در دهه کرامت برگزار می شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار