مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین گفت: در راستای سهولت تردد گردشگران و بازدیدکنندگان مسیر دسترسی به قلعه حسن صباح ساماندهی می‌شود.
کد خبر: ۲۷۴۷۸۵
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۸ 09 August 2016
به گزارش تابناک از قزوین، محمدعلی حضرتی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین اظهار داشت: به منظور سهولت تردد گردشگران و بازدیدکنندگان و ایمن سازی راه‌های دسترسی به قلعه تاریخی حسن صباح واقع در روستای گازرخان از توابع بخش الموت غربی، مسیر منتهی به این اثر منحصر بفرد تاریخی توسط میراث فرهنگی استان قزوین ساماندهی و بهسازی شد.

حضرتی افزود: بهسازی و ساماندهی مسیر دسترسی به این اثر ارزشمند تاریخی جهت سهولت تردد گردشگران و جامعه محلی از اوایل اردیبهشت ماه سال جاری با تامین هزینه از محل اعتبارات دولتی در دستور کار تیم فنی این اداره کل قرار گرفت.

وی بیان کرد: وجود دژ با شکوه حسن صباح در دل روستای تاریخی گازرخان در منطقه الموت غربی یکی از مهم‌ترین جاذبه‎های گردشگری استان قزوین به شمار می‌رود.

وی اظهار داشت: به دلیل پیشینه تاریخی قلعه، طبیعت مناسب و آب و هوای مطلوب روستای گازرخان بازدیدکنندگان بسیاری در همه ایام از این منطقه بازدید کرده و همواره مورد توجه گروه‌های گردشگری داخلی و خارجی بوده است .   

حضرتی ساماندهی و بهسازی آثار و محدوده های تاریخی را از ضرورت‌های اجرایی میراث فرهنگی استان قزوین دانست و تصریح کرد: با توجه به این‌که قلعه تاریخی حسن صباح سالانه پذیرای خیل عظیمی از گردشگران بوده و ایمنی بازدیدکنندگان از آثار تاریخی و فراهم آوردن رضایت خاطر این عزیزان از اولویت‌های نخست سازمان به عنوان متولی گردشگری استان محسوب می شود.

وی خاطرنشان کرد: جاذبه های گردشگری بسیاری در روستاهای استان قزوین وجود دارد که با مرمت و باززنده سازی آن‌ها علاوه بر افزایش ماندگاری این آثار ارزشمند می‌تواند میزان حضور گردشگران را در روستا افزایش داده و گامی موثر در جهت توسعه گردشگری روستایی باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار