عضو شورای اسلامی شهر قزوین گفت: سرعت مناسب‌سازی شهری با نیازهای معلولان به خوبی انجام نمی‌شود و ضعیف است.
کد خبر: ۲۷۵۹۲۵
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۱ 11 August 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، حسین غیاثوند در جلسه شورای اسلامی شهر قزوین که در تالار اجتماعات این شورا برگزار شد، با اشاره به مناسب‌سازی شهری اظهار کرد: سرعت مناسب‌سازی شهری با نیازهای معلولین به خوبی انجام نمی‌شود و ضعیف است.

وی بیان کرد: باید از نگاه یک معلول بررسی کرد که چقدر شهر قزوین برای عبور و مرور معلولان، سالمندان و زنان بچه‌دار در پیاده‌روها و اتوبوس‌های عمومی مناسب‌سازی شده است.

رئیس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر قزوین با بیان اینکه باید در اجرای پروژه‌ها همه موضوعات با در نظر گرفتن شرایط معلولان و ناتوان‌ها طراحی و اجرایی شود، خاطرنشان کرد: همچنین باید پروژه‌هایی مانند پارک و پل که در حال ساخت هستند تاکید شود تا براساس پیوست‌های مناسب‌سازی احداث شود.

هنوز مناسب‌سازی فضای شهری برای معلولان فرهنگ‌سازی نشده است

وی با بیان اینکه هنوز مناسب‌سازی فضای شهری برای معلولان فرهنگ‌سازی نشده است، گفت: باید شعار شهر قزوین این باشد که شهری با مناسب‌سازی شهری برای عبور و مرور معلولان بسازیم و تحقق این موضوع در دستور کار مسئولان قرار گیرد.

غیاثوند با اشاره به اینکه در ضابطه‌مندی مناسب‌سازی شهر قزوین مشکل نداریم، بیان کرد: مسئولان مربوطه باید به این موضوع توجه کرده و با اتخاذ یک تصمیم قاطع بتوانند اقدامات لازم را در این راستا انجام بدهند تا مشکلات معلولان را در عبور و مرور تسهیل بدهند.

مسئولان توجه خاصی به مناسب‌سازی شهری ندارند

رئیس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر قزوین با اشاره به مناسب‌سازی شهری اظهار کرد: بسیاری از دستگاه‌های خدمات‌رسان این مناسب‌سازی را در فضای ساختمان خود به خوبی انجام ندادند.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین خاطرنشان کرد: اگر مسئولان با ماشین شخصی در بافت مرکزی بروند، بیشتر لمس می‌کنند که مردم چه رنجی از کمبود پارکینگ می‌برند و در تامین آن اقدامات جدی انجام می‌دهند.

غیاثوند ادامه داد: همچنین افراد ناتوان برای مراجعه به ساختمان خدماتی مانند مطب پزشکی باید چندین خیابان را طی کنند و یا از ساختمان‌های بدون آسانسور با پله به طبقه بالا بروند، این موضوعات از مشکلات شهروندان قزوینی است.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین یادآور شد: مدیران شهرداری و شورای اسلامی شهر قزوین در مناسبتی مانند روز معلولان بیایند خودشان سوار ویلچر شوند و با حرکت در مسیرهایی بیشتر لمس کنند که معلولان در کجاها بیشتر با مشکل روبرو هستند.

این مسئول بیان کرد: همچنین دستگاه‌هایی مانند بیمارستان، استانداری و معاونت شهرسازی برای عبور معلولان مناسب‌سازی نشده است که باید مسئولان این دستگاه‌ها نگاه ویژه‌ای به این مناسب‌سازی داشته باشند.

رئیس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر قزوین خاطرنشان کرد: با توجه به آئین‌نامه و بخشنامه‌هایی که وجود دارد، ولی مسئولان مربوطه دستگاه‌های اجرایی توجه خاصی به مناسب‌سازی شهری ندارند در حالی که آنها می‌توانند در این مناسب‌سازی کمک کرده و نقش بسزایی ایفا کنند.

گفتنی است جلسه شورای اسلامی شهر قزوین با حضور فرج‌الله فصیحی رامندی رئیس و علی فرخزاد نایب رئیس شورای اسلامی شهر قزوین، عباس ظاهری، علی مجابی، فاطمه اشدری، حکمت‌الله داودی، حسین غیاثوند، محمدرضا صدیقی، علی صادقی‌نیارکی و شهلا عطایی اعضای شورای اسلامی شهر قزوین با موضوع بررسی نامه‌های واصله و مصوبات کمیسیون‌های تخصصی در تالار اجتماعات این شورا برگزار شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار