آزاده و رئیس شورای اسلامی شهر قزوین گفت: حضور مرحوم ابوترابی در میان اسرا موجب تلطیف فضای اردوگاه و تقویت روحیه استقامت و صبر آزادگان شده بود.
کد خبر: ۲۷۸۸۵۹
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۵ 16 August 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار مهر، به مناسبت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی همایش «ابر فیاض» دوشنبه شب با حضور جمع کثیری از شهروندان در محوطه سالن ورزشی فرهنگی بوستان ملت برگزار شد.

در این مراسم که صدرالدین صدیق شریف و هاشمی بازیگران فیلم سینمایی اخراجی ها نیز حضور داشتند ضمن اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و هنری تعدادی از آزادگان خاطراتی از دوران اسارت در اردوگاههای بعثی را بازگو کردند.

فرج الله فصیحی رامندی در این مراسم با ذکر خاطراتی از مرحوم ابوترابی سید آزادگان گفت: استقبال باشکوه مردم ازبازگشت آزادگان به حدی بود که همه ما را غافلگیر کرد و اشک شوق بر دیدگان همه اسرا جاری ساخت.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین تصریح کرد: حضور مرحوم ابوترابی در اردوگاههای بعثی موجب شده بود تا حتی شکنجه گران و بعثی ها تحت تاثیر قرار گرفته و تغییر رفتار دهند.

وی بیان کرد: ابوترابی با رفتاری توام با مهربانی و اخلاقی اسلامی فضای اسارت را برای همه تلطیف کرده و موجب شده بود سختی ها بسیار آسان شود و انگیزه مقاومت در اسرا دو چندان شده بود.

فصیحی رامندی یادآورشد: بدترین خاطره دوران اسارت زمانی بود که خبر رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی را شنیدیم و این حادثه تلخ بسیار سنگین بود زیرا همه امیدوار بودیم در بازگشت بتوانیم امام را زیارت کنیم و روحیه بگیریم که این توفیق نصیب کسی نشد.

وی اظهارداشت: بهترین خاطره دوران اسارت نیز اعزام دسته جمعی اسرا برای زیارت حرم مطهر امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) بود که روحیه همه را دوچندان کرد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار