رئیس انجمن خوشنویسان ایران:
رئیس انجمن خوشنویسان ایران گفت: بودجه فرهنگی کشور متناسب با شان و شایستگی فرهنگ و هنر کشور به عنوان هویت ارزشمند ایران نیست و نگاه مسئولان در این زمینه باید تغییر کند.
کد خبر: ۲۸۰۷۰۴
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۹ 19 August 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار مهر، مراسم رونمایی از پوستر چهارمین دوسالانه بین المللی خوشنویسی ایران در قزوین ظهر جمعه با حضور استاد امیرخانی رئیس انجمن خوشنویسان ایران، اکبر اسکندرنژاد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از هنرمندان در سالن باغستان قزوین برگزار شد.

استاد غلامحسین امیرخانی دراین نشست خبری گفت:خوشنویسی هویت و فرهنگ غنی ما ایرانی هاست و برای صیانت و ترویج این هنر ارزشمند باید تلاش کنیم و توجه به آن در لایه های اجتماعی را جدی بگیریم.

وی افزود: برگزاری دوسالانه ها و استمرار آن ارزشمند است و جای تقدیر دارد و حضور استادان شاخص در این همایش می تواند انگیزه جوانان را برای کارهای هنری تقویت کند.

رئیس انجمن خوشنویسان ایران بیان کرد: کیفیت و عیار هنر خوشنویسی سال به سال بهتر شده و ارتقاء یافته که نشان می دهد هنرمندان ما امادگی دارند در صورت حمایت با بروز استعدادهای خود در صحنه های مختلف بدرخشند و تاثیرگذار باشند.

اعتبارات فرهنگی شایسته جایگاه آن نیست

امیرخانی اظهارداشت: متاسفانه بودجه های فرهنگی در شان و شایستگی فرهنگ و هنر ارزشمند کشور نیست و باید مسئولان نسبت به آن تجدید نظر کرده و به گونه ای تدبیر کنند تا هویت ما دچار آسیب نشود و بتوانیم جوانان را در گرایش به آن ترغیب کنیم.

وی بیان کرد: شاید فرهنگ مانند نور خورشید و هواست که همیشه وجود دارد اما کسی آن را جدی نمی گیرد اما وقتی نباشد تازه متوجه می شویم که حیات ما به آن بستگی دارد و این غفلت در فرهنگ موجب شده آسیب پذیر باشیم.

امیرخانی افزود: اگر فرهنگ نباشد سایر اجزا جامعه نیز از بین می رود لذا همه باید کمک کنیم تا این شیرازه ارزشمند آسیب نبیند و مغفول واقع نشود.

هنر خوشنویسی بهترین ابزار برای انتقال پیام است   

وی یادآورشد: خوشنویسی در طول تاریخ نشان داده هنر آن را دارد تا حکمت را در کمال زیبایی به دیگران منتقل کند و اگر بتوانیم خوشنویسی را در دوران ابتدایی برای کودکان نهادینه کنیم می توان خوشنویسان بزرگی درآینده تربیت کرد و به جامعه تحویل داد.

امیرخانی تصریح کرد: وقتی برخی مسائل فرهنگی عمیق و در جامعه نهادینه نشده باید منتظر باشیم تا جوانان ما هر ابتذالی را به عنوان هنر بپذیرند و در این راستا می توانیم هنرهایی مانند خوشنویسی را در جامعه ترویج و جوانان را به سمت آن تشویق کنیم.

در این مراسم از پوستر چهارمین دوسالانه بین المللی خوشنویسی ایران رونمایی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار