رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: با فرهنگ‌سازی و آموزش و ترویج و اطلاع‌رسانی باید سطح پوشش محصولات کشاورزی را گسترش داد.
کد خبر: ۲۸۲۶۲۷
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۹ 22 August 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، نیازعلی ابراهیمی‌پاک در جلسه ستاد بیمه محصولات کشاورزی استان قزوین که صبح امروز با حضور رضا گروسی مدیر‌کل مدیریت بحران استانداری قزوین و مدیران و معاونان سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار شد، اظهار کرد: با اقدامات انجام شده متأسفانه هنوز نتوانسته‌ایم دامنه بیمه محصولات کشاورزی را گسترش دهیم.

وی با اشاره به خسارت حوادث غیرمترقبه به محصولات کشاورزی عنوان کرد: خطرپذیری محصولات کشاورزی لزوم توجه به مقوله بیمه محصولات این بخش را دو چندان می‌کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با تأکید بر اینکه با فرهنگ‌سازی و آموزش و ترویج و اطلاع‌رسانی باید سطح پوشش محصولات کشاورزی را گسترش داد از کشاورزان و باغداران این استان درخواست کرد: برای جبران خسارت محصولات قبل از فصل کشت محصول با هماهنگی اقدام به بیمه محصولات کشاورزی کنند تا در صورت بروز خسارت از سوی صندوق بیمه محصولات کشاورزی جبران خسارت انجام شود.

ابراهیمی‌پاک در ادامه با اشاره به موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی استان قزوین و اینکه هر ساله خسارتی به محصولات کشاورزی در مناطق مختلف این استان وارد می‌شود بر مطالعه، شناسایی و پهنه‌بندی مناطق آسیب‌پذیر مخاطرات کشاورزی تأکید کرد.

وی اضافه کرد: با اقدامات انجام شده و مدیریت واحد می‌توان از گسترش خسارات جلوگیری و با برنامه‌ریزی بخشی از خسارت وارده را جبران کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار