استاندار قزوین با اشاره به این که هنر خوشنویسی می تواند ایران اسلامی را در جهان شاخص کند گفت: ایران اسلامی، قابلیت تبدیل شدن به پایتخت خوشنویسی جهان را دارد.
کد خبر: ۲۸۵۶۱۷
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۷ 27 August 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار مهر، فریدون همتی در آیین افتتاحیه چهارمین دوسالانه بین المللی خوشنویسی ایران که ظهر امروز در سرای سعدالسلطنه برگزار شد، اظهار کرد: بسیاری از هنرمندان بر  این باورند که هنر خوشنویسی می تواند سرچشمه ای از بهترین ها باشد، و بسیاری از هنرها می تواند از دامن خوشنویسی نشات گیرد.

همتی خاطر نشان کرد: هنرمندان قزوینی باید همه تلاش خود را در راستای منعکس کردن این هنر به جهان اسلام انجام دهند چرا که ایران اسلامی خواستگاه هنرهای بسیاری بوده است و اگر قرار باشد کشوری پرچم داری خوشنویسی را برعهده گیرد آن کشور باید ایران باشد.

وی با اشاره به تعدادی از هنرمندان توانمند و خطاط ارزشمند استان قزوین عنوان کرد: قزوین منشا بسیاری از بزرگان کشور بوده است و بسیاری از هنرمندان از این استان پا به عرصه وجود نهاده اند اما اکنون زمان آن رسیده است که این هنر ارزشمند به عنوان اصلی ترین هنر این مرز و بوم به دنیا معرفی شود.

استاندار قزوین بیان کرد: برگزاری این جشنواره خوشنویسی نام ایران و قزوین را به همراه این هنر ارزشمند به دنیا مخابره کرده است و اکنون دنیا خوشنویسی ایران را با نام قزوین می شناسند.

همتی تاکید کرد: استان قزوین عنوان پایتخت خوشنویسی ایران را به راحتی به دست نیاورده است و این عنوان حاصل سال ها تلاش و همراهی هنرمندان ما در رشته های مختلف خطاطی است لذا با برگزاری چنین جشنواره هایی در پی حفظ این عنوان ارزشمند هستیم.

وی در پایان از همکاری سازمان ها و دستگاه های اجرایی در برگزاری جدی این دوسالانه تشکر و قدردانی کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار