معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین از برگزاری اجلاس جاده ابریشم در سیزدهم و چهاردهم شهریور ماه سال جاری در شهر قزوین خبر داد.
کد خبر: ۲۸۶۰۴۶
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۷ 28 August 2016
به گزارش تابناک از قزوین، منوچهر حبیبی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قزوین در خصوص جشنواره «روایت تاریخ، قزوین عهد صفوی» که به مناسبت نکوداشت روز قزوین در سعدالسلطنه در حال برگزاری است، اظهار کرد: برنامه‌های این جشنواره برای همه همشهریان در نظر گرفته شده است.

وی به نقش اثرگذار قزوین در تاریخ کشور در طول سالیان اشاره و بیان کرد: شهر قزوین از نظر تاریخی غنی بوده و نقش بسزایی در تاریخ ایران در طول ادوار گذشته داشته است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین تأکید کرد: قزوین تاکنون مشاهیر بزرگی همچون شهیدان رجایی، بابایی، ابوترابی، لشگری، علامه رفیعی، زرآبادی، میرعماد، دهخدا را به کشور ارائه کرده که خدمات ارزشمندی را به انقلاب اسلامی ایران داشته‌اند.

حبیبی با اشاره به دلیل تاریخی نامگذاری روز قزوین تشریح کرد: در سالیان بسیار قبل در چنین روزی قزوین به عنوان پایتخت دولت صفوی انتخاب شد و با نامگذاری این روز امید است ظرفیت‌های تاریخی، مذهبی و گردشگری قزوین در سطوح گسترده مورد توجه قرار گیرد.

این مسؤول از شعارهای روز قزوین همچون قزوین شهر چهارمین حرم اهل‌بیت(ع)، قزوین شهر چهار انبیاء، قزوین پایتخت خوشنویسی خبر داد و تأکید کرد: در تمام برنامه‌های گرامیداشت قزوین سعی شده جاذبه‌های این شهر به همگان معرفی شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین اضافه کرد: برگزاری اجلاس جاده ابریشم در شهر قزوین فرصت بی‌نظیری برای این شهر است چراکه در این اجلاس 200 نماینده از 60 کشور جهان شرکت می‌کنند.

حبیبی عنوان کرد: پنجمین جشنواره نکوداشت قزوین با همکاری و همیاری 15 دستگاه اجرایی استان قزوین برگزار شد که صرفه‌جویی در هزینه‌ها یکی از اولویت‌های اصلی بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار