استاندار قزوین با بیان اینکه به جای هرگونه شعار باید به کار و خدمت برای نظام و مردم پرداخت، گفت: ولایت مداری را در نه شعار بلکه باید در عمل به اثبات رساند.
کد خبر: ۲۸۶۷۹۲
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۳ 29 August 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از ایرنا، فریدون همتی یکشنبه شب در جمع مردم روستای شاهین تپه از توابع بخش دشتابی بوئین زهرا که به مناسبت هفته دولت صورت گرفت، افزود: میزان ولایت مداری افراد نه در شعارها و سخنان بلکه در عمل و فعالیت های آنها سنجیده می شود.
استاندار قزوین خاطرنشان کرد: امروز فردی انقلابی است که به دور از شعار و حاشیه سازی به طور واقعی و عملی در خدمت انقلاب و نظام جمهوری اسلامی و مردم باشد.
وی در ادامه از دولت به عنوان ابزار پیشبرد اهداف و سیاست های نظام جمهوری اسلامی یاد کرد و گفت: این ابزار را باید تقویت کرده و به آن کمک کنیم.
مقام عالی اجرایی استان قزوین با بیان اینکه دولت از نقد سازنده و منصفانه که همراه با ارائه راهکار باشد استقبال می کند، افزود: اما حساب نقدهایی که غیرمنصفانه و با هدف تخریب دولت و پیشبرد اغراض سیاسی مطرح می شود را باید جدا دانست.
همتی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: دولت تدبیر و امید در حالی توانسته کشور را اداره کند که نسبت به دوره قبل از یک سوم درآمدهای نفتی برخوردار بوده است.
استاندار قزوین در ادامه به دستاوردهای دولت در حوزه داخلی و خارجی اشاره کرد و گفت: در عرصه داخل با وجود مشکلات و تنگناهای مالی ناشی از تحریم ها و کاهش شدید قیمت نفت، دولت تدبیر و امید توانست ظرف سه سال گذشته تورم 44 درصدی را تک رقمی کرده و ثبات را به بازار کالاها و ارز به ارمغان ببخشد.
نماینده عالی دولت در استان قزوین گفت: تامین امنیت مطلوب در عرصه های مختلف را نیز باید جزو دستاوردهای بزرگ دولت تدبیر و امید دانست که در شرایط دشوار اقتصادی کشور و همچنین اوضاع نامناسب امنیتی در سطح منطقه صورت گرفته است.
همتی با اشاره به برجام و توافق هسته ای میان کشور و گروه 1+5 به عنوان دستاورد دولت تدبیر و امید در عرصه خارجی و بین الملل، افزود: رفع تحریم ها و لغو قطعنامه های شورای امنیت علیه کشور و پذیرفته شدن ایران به عنوان کشوری با فناوری هسته ای از جمله موفقیت های به دست آمده در این خصوص بوده است.
وی با بیان اینکه عده ای به دلایل اغراض سیاسی نمی خواهند این دستاوردها را بپذیرند، افزود: لغو قطعنامه های شورای امنیت علیه ایران در نتیجه برجام در حالی صورت گرفت که تا پیش از این کشوری نتوانسته بود جان سالم از این گونه قطعنامه ها به در کند و با جنگ و شکست روبرو نشود.
استاندار قزوین با ذکر این که هیچ تصمیمی در عرصه سیاست خارجی بدون مشورت و نظر مقام معظم رهبری اتخاذ نمی شود، اضافه کرد: دولت در مرحله اجرای برجام به حمایت های مردم و همه نهادهای نظام به طور جدی نیازمند است.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: امروز به برکت وجود ولی فقیه و هوشمندی و بصیرت مردم و اقتدار نیروهای نظامی و مسلح، ایران به کشوری مقتدر و با نفوذ تبدیل شده است به گونه ای که هیچ فعالیتی در سطح منطقه بدون تامین نظر آن پایدار و قابل اتکا نیست که این موضوع را در خصوص بحران سوریه شاهد هستیم.
همتی در ادامه به دستاوردهای اقتصادی برجام اشاره کرد و افزود: توافق هسته ای موجب شده تا صنایع از فشارهای ناشی از ممنوعیت معامله ها و خرید و فروش فناوری و محصولات خود خارج شوند و فضای کار بهتری پیش روی خود داشته باشند.
استاندار قزوین در ادامه با اشاره به استقبال خارجی برای فعالیت در ایران از جمله قزوین پس از توافق هسته ای، گفت: از سال 1342 تا پیش از برجام در مجموع 500 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در استان صورت گرفته بود ولی این رقم در چند ماهه پس از برجام از 370 میلیون دلار تجاوز کرده است.
وی در ادامه به سیاست گذاری های مربوط به بخش کشاورزی در استان اشاره کرد و گفت: گسترش اجرای روش های آبیاری مدرن و رساندن آن از 35 هزار هکتار به 75 هزار هکتار ظرف دو سال از جمله این سیاست ها هست که منجر به افزایش تولید انواع محصولات و کاهش مصرف آب می شود.
همتی همچنین گفت: امسال شاهد خرید تضمینی 250 هزار تن گندم از کشاورزان توسط دولت در استان بودیم که این رقم در دولت گذشته از 18 هزار تن فراتر نرفته بود.
وی در پایان افزود: اجرای طرح بزرگ انتقال آب شرب از سد طالقان به 14 شهر و 200 روستای استان نیز در سفر رئیس جمهوری به قزوین به طور رسمی آغاز می شود که انجام آن می تواند آب شرب سالم و با کیفیت و پایدار را برای شهروندان استان تامین کرده و به صرفه جویی در مصرف منابع آبی زیرزمینی کمک کند.
استاندار قزوین روز یکشنبه با هدف بهره برداری از چند طرح اقتصادی و دیدار و گفت و گو با مردم به مناسبت هفته دولت به بوئین زهرا سفر کرده بود.
شهرستان بوئین زهرا به مرکزیت بوئین زهرا در جنوب شرقی استان قزوین قرار دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار