در مراسمی با حضور استاندار قزوین بهره برداری از کارخانه خوراک دام و ذرت خشک کنی در شهرستان بویین زهرا آغاز شد.
کد خبر: ۲۸۶۸۰۱
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۷ 29 August 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار مهر عصر یکشنبه در مراسمی با حضور فریدون همتی استاندار قزوین، معاون عمرانی استانداری و رئیس جهاد کشاورزی استان کارخانه خوراک دام و ذرت خشک کنی در روستای رحمت آباد از توابع شهرستان بویین زهرا افتتاح شد.

این واحد بزرگ در زمینی به مساحت ۱۰۰ هکتار احداث شده و ظرفیت تولید روزانه ۲۵ تن خوراک دام را دارد.

در این مجموعه تولیدی همچنین چهار سیلوی ذخیره با ظرفیت ۱۲ هزار تن احداث شده است.

برای راه اندازی این واحد تولیدی ۵۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده و زمینه اشتغال ۲۰ نفر فراهم شده است.

فریدون همتی استاندار قزوین در مراسم افتتاح این کارخانه گفت: عشق و علاقه کارآفرینان به تولید موجب شده مشکلات این عرصه برای تلاشگران این عرصه قابل تحمل باشد.

استاندار تصریح کرد: با همه محدودیت های اعتباری عزم جدی دولت حمایت از تولیدکنندگان است و در استان قزوین هم همه جانبه در خدمت کارآفرینان هستیم.

وی گفت: در کسب و کار رتبه خوبی نداریم و در رده ۱۵۲ بودیم که در این دولت به ۱۱۸ رسیده اما این وضعیت نمی تواند ما را در اقتصاد مقاومتی فعال کند و باید جایگاه ما به ۵۰ یا ۶۰ برسد.

همتی تصریح کرد: در استان قزوین با عزم جدی توانستیم مرکز سرمایه گذاری را راه اندازی کنیم که با تامین زیرساختها از این پس با استقرار نمایندگان دستگاههای ذیربط تلاش می کنیم تا تولیدکننده و سرمایه گذار داخلی و خارجی در پیچ و خم اداری سرگردان نشده و پشیمان نشود.

استاندار یادآورشد: در این مرکز باید در مدت یک هفته تا ۱۰ روز همه استعلام و جواب کار، رین داده شود و سرمایه گذار فقط به یک مرکز مراجعه کند و همه باید موانع را از مسیر برداریم و با تسهیل شرایط به گونه ای عمل کنیم تا رضایت تولیدکننده جلب شود.

وی گفت: امیدواریم با کاهش تورم و سود بانکی سرمایه گذاری در کشور مقرون به صرفه شود و بتوانیم با جلوگیری از بازار دلالی به رونق تولید کمک کنیم.

همتی اظهارداشت: دولت متاسفانه خیلی بزرگ شده و قادر نیست حقوق نیروهای خود را تامین کند و بیش از ۸۵ درصد درآمدها برای امور جاری هزینه می شود که منطقی نیست و باید با سپردن کارها به مردم و حمایت از بخش خصوصی به مشکلات اقتصادی پایان دهیم.

نیازعلی ابراهیمی پاک نیز در این مراسم گفت: سالانه یک میلیون قطعه مرغ توسط تولیدکنندگان استان وارد چرخه مصرف می شود که با افتتاح این کارخانه زنجیره تولید کامل خواهد شد.

وی افزود: اگر بتوانیم زنجیره تولید در محصولات باغی و زراعی و دامی را تکمیل کنیم با تثبیت قیمت می توان به پایداری بازارکمک مرد و نوسان قیمت ها را کنترل کرد.

وی تصریح کرد: سالانه ۱۰ میلیون قطعه جوجه ریزی داریم و با تشکیل جلسات مستمر با اتحادیه مرغداران در حال حاضر ۵۰ هزارتن گوشت مرغ و ۵۰ هزار تن تخ مرغ ظرفیت خالی داریم که در صورت تامین اعتبار می توان ازاین ظرفیت برای تولید بیشتر و تامین بازار استفاده کرد.

وی یادآورشد: سازمان جهاد کشاورزی آمادگی دارد نسبت به تامین تسهیلات لازم برای اجرای طرح توسعه واحد خوراک دام و احداث سردخانه و گلخانه اقدام کند.

طرح توسعه کارخانه مکمل، احداث گلخانه ۵ هکتاری بامشارکت کشور فرانسه، اجرای طرح آبیاری تحت فشار، استخردومنظوره و تولید آب بسته بندی در طرح های دیگر این مجموعه تولیدی قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار