مدیر حوزه هنری قزوین:
مدیر حوزه هنری استان قزوین گفت: طنز تصویری و کاریکاتور و هنرهای تجسمی در حوزه هنری استان امسال مورد توجه بیشتری قرار خواهد گرفت.
کد خبر: ۲۸۷۲۰۴
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۵ 29 August 2016

به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار مهر، علی هوشمند روز دوشنبه در نشست خبری در محل حوزه هنری گفت: امسال ۶۵ عنوان برنامه تائید شده در دستور کار قرار گرفته که برخی محفل و مجلس و مراسم و برخی نیز تولید اثار است.

هوشمند بیان کرد: بررسی کتاب «پاسیاد پسر خاک» که زندگی نامه مرحوم ابوترابی نوشته محمد قبادی در ۲۷ مرداد ماه برگزار شد و بزودی در ۱۷ شهریورماه از کتاب زندگی و مبارزه شهید نصرت الله انصاری نوشته روح الله شریفی رونمایی می شود که در ۱۶۵ صفحه و قطع رقعی و ۱۰۰۰ نسخه چاپ خواهد شد.

مدیر حوزه هنری استان قزوین بیان کرد: در هفته دولت با خانواده ایثارگران و پزشکان ایثارگر مرتضی اطلس باف و حمیده شازندی چشم پزشک و جراح دیدار و گفتگو پیش بینی شده است.

وی اضافه کرد: مراسم افتتاح نمایش «قاقمان» نوشته حامدمکملی و کارگردانی مرتضی نجفی امروز دوشنبه  در سالن آمفی تئاتر آغاز می شود که این نمایش به فضاهای مجازی غیرمتعارف رویکرد دارد که تماشای آن را به مردم توصیه می کنیم.

هوشمند اظهارداشت: این نمایش با یک پایبندی به سنت های اصیل و سبک زندگی ایرانی به عنوان یک مجموعه انتقادی و اجتماعی می تواند نمونه موفقی از هنرمندان بومی باشد که این کارارزشمند و فاخری است که با نگاه انتقادی، سبک زندگی به ظاهر مدرن و ارتباطات مجازی انسانها را به چالش می کشد.

وی افزود: نمایش «قاقمان» تا ۱۷شهریورماه در سالن اجتماعات کتابخانه امام خمینی(ره) اجرا خواهد شد و مراسم افتتاحیه آن نهم شهریورماه با حضور کوروش زارعی مدیر مرکز هنرهای نمایشی کشور برگزار می شود.

هوشمند تصریح کرد: همزمان با مراسم روز قزوین در غرفه ای در سرای سعد السلطنه مجموعه ای از آثار و تولیدات حوزه هنری از جمله کتاب: تاریخ نقاشی قزوین، نوشته: حسن یوسفی، آلبوم موسیقی «دورها آوایی است» با صدای؛ محمد معتمدی و آهنگسازی مهدی تیموری، کتاب «باران درخیمه» نوشته مهدی مردانی و کتاب «شیخ نصرت» و آثاری از هنرمندان خوشنویس استان از جمله استاد سید حیدر موسوی در این نمایشگاه ارائه می شود.

وی اضافه کرد: نشست تخصصی «روایت در شعر معاصر» با حضور؛ سید اکبر میر جعفری، پژوهشگر در روز هشتم شهریور ماه در تالار حافظ، نمایش و نقد و بررسی فیلم «آقای نخست وزیر» با حضور؛ محمد تقی فهیم، منتقد سینما در روز ۱۵شهریور از جمله برنامه های آینده این حوزه است.

رئیس حوزه هنری قزوین با اشاره به برنامه های دیگر این مرکز گفت: چاپ کتاب «این سرزمین امین ندارد» شامل اشعار سعید عاشقی با موضوع؛ مقاومت و پایداری، پژوهش و چاپ کتاب «گونه های روایت در داستان های دفاع مقدس» نوشته فضل الله خدادادی، راه اندازی کتابخانه تخصصی انقلاب اسلامی، جمع آوری خاطرات فرج الله فصیحی رامندی آزاده سرافرازتوسط؛ حمید ملازینل و چاپ کتاب «دین و عقلانیت در تفکر فلسفی ابن سینا» توسط؛ عباس بخشی از کارهای اینده است.

وی گفت: این آثار همزمان با هفته دفاع مقدس و نیمه دوم سال جاری به اجرا درخواهد آمد و تولید آلبوم «خان بابا» با آهنگ سازی؛ میثم اصغرزاده نیز با همکاری سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری تولید شده که با استقبال روبرو شده است.

هوشمند یادآورشد: از ۸ تا ۱۲ شهریورماه نمایش «از ترور تا لبخند» در گرامیداشت شهید قدرت الله چگینی با همکاری بسیج فرهنگیان در شهرستان قزوین و سایر مناطق اجرا خواهد شد.

وی اضافه کرد: بسته ای از تولیدات فاخر هنرمندان استان از گل و مرغ، نگارگری، خوشنویسی، ساخت دو فیلم ۱۰۰ ثانیه ای و چند فیلم دیگر با موضوع خانواده، سبک زندگی، اخلاق و دفاع مقدس در حوزه هنری در حال تهیه است.

هوشمند اضافه کرد: رویکرد حوزه هنری توجه به ارزشهای دفاع مقدس است که گاهی شخصیت هایی مانند شهید بابایی، ابوترابی، شهید لشگری الگوهای کشوری هستند اما در مجموع رویکرد ما بومی گرایی و محلی است تا چهره های استانی مطرح شوند و مورد توجه قرار گیرند.

فعال شدن دفتر طنز قزوین

وی از فعال شدن دفتر طنز در استان هم خبرداد و اظهارداشت: با افزایش فعالیت خانه عکس اقداماتی برای تولید دو فیلم «خان بابا» آغاز شده که امیدواریم با همکاری دستگاههای اجرایی بتوانیم آنها را تولید کنیم.

مدیرحوزه هنری استان قزوین اضافه کرد: در هنرهای تجسمی و کاریکاتور هنوز زمینه کار هست و به نظر می رسد در این زمینه خلاء داریم و استقبال بسیار کم بوده و باید ظرفیت ها مورد استفاده و توجه قرار گیرد.

هوشمند در خصوص مراسم نکوداشت و مروری بر آثار استاد ابوالفضل دل زنده از نقاشان و هنرمندان برجسته استان در روز ۲۸ شهریور خبر داد و گفت: دومین پاسداشت مربوط به یکی دیگر از هنرمندان پیشکسوت هنرهای تجسمی همراه با مروری بر آثار وی خواهد بود.

وی کشف استعدادهای جوان را در هنرهای مختلف استان مورد تاکید قرار داد و اظهارداشت: با برگزاری کارگاههای آموزشی بصورت مستمر تلاش می کنیم در بخش های؛ شعر، داستان، ادبیات پایداری و حتی فیلم کلاس هایی دایر شود که این برنامه می تواند فرصتی برای شناسایی و جذب استعدادها هم باشد.

هوشمند گفت: بیش از ۲۰ رشته در حوزه هنری قزوین فعال شده و حدود ۴۰۰ نفر از جوانان و علاقمندان با حضور در برنامه ها توانسته اند استعدادهای خود را شکوفا کنند و در صورت تامین اعتبار لازم و داشتن فضای مناسب می توانیم فعالیتهای گسترده تری در این زمینه داشته باشیم.

وی یادآورشد: با محدودیت نگارخانه ها و فضاهای نمایشی در صددیم بخشی از آثار خود را در اماکن عمومی در معرض دید مردم قرار دهیم و آثار هنرمندان را به صورت سیار در خارج از فضاهای موجود عرضه کنیم تا مخاطبان بیشتری را جلب کنیم.

هوشمند گفت: مصلی ها، پارک ها و میادین مرکزی شهر قزوین و شهرهای اقماری از مناطق خوبی است که می تواند برای ارائه آثار هنرمندان مورد توجه قرار گیرد و مخاطبان بیشتری را جلب کند.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار