رییس حوزه هنری استان قزوین:
رییس حوزه هنری با اشاره به اینکه قزوین به عنوان پایلوت هنرهای تجسمی حوزه هنری در کشور مطرح است گفت: هزینه اکران فصل شیدایی در استان بسیار کمتر از آن شایعاتی است که اعلام شده‌است.
کد خبر: ۲۸۷۴۲۶
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۷ 30 August 2016

به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار اجتماعی شاخص، علی هوشمند رییس حوزه هنری استان در نشست خبری که در سالن اجتماعات حوزه هنری قزوین برگزار شد، در خصوص اکران نمایش بزرگ فصل شیدایی اظهار کرد: هدف از برگزاری این برنامه در واقع ایجاد یک تغذیه فرهنگی سالم برای آحاد جامعه است که خوشبختانه این نمایش با استقبال پرشور مردم همراه بوده است.

وی افزود:حوزه هنری تا آنجایی که توان داشته در اجرای این برنامه، جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی قزوین را کمک کرده‌است.

هوشمند با اشاره به شایعات مبنی بر بودجه برگزاری یک میلیاردی این نمایش در قزوین گفت: هزینه اکران فصل شیدایی بسیار کمتر از شایعاتی است که اعلام شده و باید این را بدانیم تولید آثار فاخر در حوزه فرهنگ و هنر نیاز به پشتیبانی مناسب مالی دارد.

رییس حوزه هنری با اشاره به اینکه ۶۵برنامه فرهنگی هنری در حوزه هنر استان قزوین در دست اجراست، عنوان کرد: حوزه هنری از آثار نویسندگان استقبال کرده و اولویت را در مباحث انقلابی و دفاع مقدس قرار داده است.

این مسئول تصریح کرد: پردیس سینمایی فرآیند پیچیده‌ای بوده و هماهنگی و جلب نظر مسوولین دشوار است.

هوشمند با بیان اینکه سیاست حوزه هنری استقبال از برنامه‌های ادبی انجمن‌ها و تشکل‌های ادبی است، افزود: هدف ما رقابت با آموزشگاه‌های خصوصی نبوده و فعالیت‌ها به صورت آموزش‌ها و کارگاه‌هایی در سطح گروهی خاصی از مخاطبان ارائه می‌شود.

وی اضافه کرد: فعالیت در نگارخانه مهر ادامه دارد اما با همکاری معاونت سیاسی امنیتی در تلاشیم محیطی متناسب در شان هنرمندان ایجاد کنیم.

رییس حوزه هنر با اشاره به اینکه قزوین جزو ۵ استان برتر در بخش ادبیات تاریخی و پژوهشی است، عنوان کرد: قزوین در هنر‌های نمایشی‌ ، هنرهای تجسمی و زیر شاخه‌های آن ، هنر تصویری و ادبیات تاریخی و حوزه پژوهشی فعالیت جدی دارد.

این مسئول اضافه کرد: حوزه‌ هنرهای تجسمی، بخشی است که به آن ورود یافتیم اما متاسفانه اقبال کمی داشته و جای کار در آن بسیار است .

قزوین پایلوت هنرهای تجسمی حوزه هنری کشور

هوشمند با اشاره به اینکه استان قزوین پایلوت هنرهای تجسمی حوزه هنری کشور است، ابراز کرد: ظرفیت فنی و پتانسیل استانی برای انجام کار درحوزه‌های تولید فیلم و برنامه‌های کلان وجود دارد اما تامین منابع مالی دغدغه این بخش است.

وی با بیان اینکه برخی برنامه‌های حوزه هنر ماهیت تولیدی و برخی اجرایی دارند، افزود: دیدار با خانواده جانبازان و شهدا، بررسی کتاب پاسیاد پسر خاک با موضوعیت زندگی سید علی اکبرابوترابی ، چاپ و رونمایی از کتاب شیخ نصرت با مضمون زندگینامه این روحانی مبارز در ۱۷ شهریور در تالار حافظ ، از اقدامات صورت گرفته است.

رییس حوزه هنر خبر داد: ۹ شهریور نمایش قاقمان با حضور کوروش زارعی، مدیر کل مرکز هنرهای نمایشی حوزه کشور در سالن آمفی تئاتر کتابخانه امام خمینی(ره) افتتاح و این نمایش تا ۱۷ شهریور اجرا می‌شود.

این مسئول ادامه داد: این نمایش اجتماعی و انتقادی با رویکرد فضای مجازی و حفظ سنت‌های اصیل ایرانی است و یک انتقادیه‌ای به مصارف غیر متعارف در فضای مجازی است.

هوشمند خاطرنشان کرد: غرفه‌ای در مجموعه سعدالسلطنه  جهت معرفی آثاری همچون کتاب روایت اهل قزوین، کتاب خیمه در باران ( حوزه کودک و نوجوان)، آلبوم موسیقی خان بابا و آثار خوشنویسی برخی هنرمندان همزمان با روز نکو داشت قزوین برپایی می‌شود.

وی عنوان کرد: دومین محفل از دومین فصل طنز”سنگ پا” با حضور ناصر فیض، اکران و نقد و بررسی فیلم نخست وزیر با حضور عوامل در ۱۵ شهریور، رونمایی از کتاب «این سرزمین اثر ندارد» به قلم سعید عاشقی در هفته دفاع مقدس و کتاب «دین عقلانیت در تفکر فلسفی ابن‌سینا» طی نیمه دوم سال جاری، راه اندازی کتابخانه تخصصی، جمع‌آوری خاطرات فرج‌الله رامندی از برنامه‌های این حوزه است.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار