رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: گسترش صنایع تبدیلی و واحدهای فرآوری محصولات یکی از نیازهای مهم کشاورزی استان به شمار می رود.
کد خبر: ۲۸۷۶۶۱
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۳ 30 August 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از ایرنا، نیازعلی ابراهیمی پاک روز سه شنبه در نشست بررسی مسائل و مشکلات تولیدکنندگان گوجه فرنگی در استان قزوین افزود: با افزایش صنایع تبدیلی می توان به محصولات مختلف از جمله گوجه فرنگی ارزش افزوده بخشید و مشکل بازار این محصول را حل کرد.
این مسئول گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته در راستای ارتقای عملکرد، میزان تولید این محصول در استان از هر هکتار 60 تن به 100 تن افزایش خواهد یافت.
وی ادامه داد: بنابراین تولید گوجه فرنگی در استان را بدون افزایش سطح زیر کشت می توان از 60 هزار تن به 80 هزار تن افزایش داد حداقل نیمی از این محصول باید فرآوری شود.
این مسئول گفت: سطح زیر کشت گوجه فرنگی در استان برای یک برنامه پنج ساله از هشت هزار هکتار بیشتر نباید تجاوز کند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با بیان اینکه در رابطه با گوجه فرنگی از نبود واحدهای فرآوری و صنایع تبدیلی دچار ضعف هستیم، افزود: در این رابطه نیازمند جذب سرمایه گذاریم.
ابراهیمی پاک اضافه کرد: در رابطه با این محصول نیازمند تشکیل انجمنی بین تولیدکنندگان و واحدهای صنایع تبدیلی هستیم تا بتوان در راستای آن صندوق اعتباری را برای کمک به این دو بخش راه اندازی کرد.
در استان قزوین امسال هشت هزار هکتار به زیر کشت گوجه فرنگی رفته است.
پارسال از 11 هزار و 788 هکتار زمین زیر سطح کشت این محصول، 621 هزار تن گوجه فرنگی در استان قزوین تولید شده بود.
استان قزوین دارای 489 هزار هکتار زمین کشاورزی و 82 هزار بهره بردار می باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار