رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: انتخاب بذور مناسب در کشت کلزا می تواند عملکرد تولید این محصول را افزایش دهد.
کد خبر: ۲۸۹۸۹۸
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۴ 03 September 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار مهر، نیاز علی ابراهیمی پاک ظهر شنبه در همایش کلزا که با حضور ملازاده معاون فنی تولیدی شرکت خدمات حمایتی کشور، حاجیلری معاون فنی دفتر طرح دانه های روغنی کشور، معاونین و مدیران و کارشناسان فنی سازمان جهاد کشاورزی استان در مرکز آموزش تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان قزوین برگزار شد اظهار کرد: ۹۵ درصد روغن کشور وارداتی است که باید با برنامه ریزی مناسب و توسعه کشت دانه های روغنی مخصوصا کلزا این رقم را کاهش دهیم.

وی افزود: برنامه امسال برای کشت کلزا هشت  هزار هکتار در استان است که باید پارامترهای بذر مناسب، تاریخ کشت کلزا، کود مناسب و کارنده ها در محصول کلزا رعایت شود.

ابراهیمی پاک بر لزوم اهمیت استفاده از بذرمناسب کلزا در افزایش عملکرد تولید تاکید کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در سال ۹۴ در بخش تولیدات کشاورزی رشد اقتصادی ۵.۴ رشد اقتصادی بخش کشاورزی بوده است.

ابراهیمی پاک اضافه کرد: امیدواریم امسال رشد اقتصادی در بخش کشاورزی به ۵.۵ برسدکه مقام معظم رهبری بر همین مبنا امسال  را سال اقتصاد مقاومتی؛ اقدام وعمل نامگذاری کردند که عمده تاکید ایشان بر تولید، خودکفایی در تولید و نگرش به صادرات است.

وی اظهار داشت: در بخش اقتصاد مقاومتی در سالجاری برنامه های خوبی انجام شده که یکی از آنها تولید گندم بود.

ابراهیمی پاک تصریح کرد: در بهترین شرایط آب و هوایی در استان قزوین خرید گندم ۱۸۰ هزار تن بوده که در سالجاری به بیش از ۱۵۵ هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری شده است.

وی تاکید کرد: این میزان تولید باید برای سال آینده پایدار بماند در غیر اینصرت صدمات بزرگی به کشور و آب و خاک و کشاورزی وارد خواهد شد.

ابراهیمی پاک گفت: یکی از برنامه هایی که می تواند در پایدار تولید گندم تاثیر بسزایی داشته باشد کشت کلزاست و کشاورزان باید گندم را در تناوب کشت کلزا قرار دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار