رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی کشور
رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی کشور گفت: جاده ابریشم به عنوان یک پروژه جهانی در حفظ هویت شهرها نقش موثری در جهانی شدن آنها دارد.
کد خبر: ۲۹۰۲۸۰
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۳ 04 September 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از ایرنا، سید محمد بهشتی در یازدهمین اجلاس جهانی شهرداران جاده ابریشم که با حضور جمعی از میهمانان خارجی و مسئولان کشوری و استانی در شبستان امام علی(ع) مسجدالنبی(ص) شهر قزوین برگزار شد، افزود: استان قزوین با شرایط جغرافیایی مناسب می تواند جایگاه مناسبی برای اجرای پروژه های جاده ابریشم از جمله اجلاس جهانی جاده ابریشم داشته باشد.
وی اظهار داشت: از دیرباز جاده ابریشم محل اتصال تمام شهرهای این جاده محسوب می شده و برای اجرای طرح های جدید در این مسیر سابقه تاریخی این جاده باید حفظ شود.
بهشتی ادامه داد: جاده ابریشم دارای یک سابقه تاریخی است که محل ملاقات همه شهرهای در مسیر جاده ابریشم با جهان بود.
رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری کشور اضافه کرد: با داشتن سابقه تاریخی جاده ابریشم می توان در بازسازی این جاده موفق عمل کرد چون در گذشته این مسیر عملکرد مناسب و موفقی داشته است.
بهشتی ادامه داد: جهانی سازی، کوچک کردن جهان است در صورتی که جهانی شدن سفره جهان را گسترش می دهد و سابقه جاده ابریشم می تواند به عنوان یک پروژه در جهانی شدن موثر باشد.
200 شهر از کشورهای مختلف جهان در مسیر جاده ابریشم قرار دارند و استان قزوین با دارای بودن ظرفیت های فراوان خود، میزبان یازدهمین دوره این اجلاس است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار