رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: ضریب خوداتکایی در تولیدمحصولات استراتژیک مثل گندم ، شکر و دانه های روغنی تدوین و در حال اجرایی شدن است.
کد خبر: ۲۹۱۳۷۰
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۹ 05 September 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار مهر،  نیاز علی ابراهیمی پاک ظهر دوشنبه در آیین تودیع و معارفه مدیر جهادکشاورزی شهرستان تاکستان که با حضور نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی و فرماندار این شهرستان برگزار شد با بیان اینکه در اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی ملاک تولید داخلی و صادرات است اظهار داشت: اتفاقاتی در این چند سال گذشته افتاده ضریب خود اتکایی بخش کشاورزی در حال افزایش است.

ابراهیمی پاک در ادامه به میزان خرید محصول گندم در سال زراعی جاری اشاره کرد و  گفت: تاکنون ۲۵۵ هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری شده که نسبت به سال گذشته ۶۵ درصد رشد داشته است.

وی تصریح کرد: هم اکنون ۹۰ درصد روغن خوراکی کشور وارداتی است و وزارت جهاد کشاورزی برنامه هایی را در نظر دارد تا بتواند، تولید این محصول را در داخل کشور به ۶۵ درصد برساند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین پیش بینی کرد: در سال زراعی آینده حدود ۱۸ هزار تن کلزا در استان تولید شود.

ابراهیمی پاک یاد آور شد: تاکنون  ۳۵ هزار هکتار باغ انگور در سطح استان داریم که ۲۵ هزار هکتار آن در شهرستان تاکستان است.

وی با اشاره به این نکته که عملکرد ۱۰ تن در هکتار برای باغداران  توجیه اقتصادی  ندارد یاد آور شد : با برنامه ریزی انجام شده، افزایش عملکرد انگور باید از ۱۰ تن به ۳۰ تن در هکتار برسد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: با اجرای سیستم های نوین آبیاری، طرح فراز، داربستی کردن باغات انگور، ایجاد بارگاههای بهداشتی، احداث سردخانه، نگهداری محصول برای تازه خوری، ایجاد صنایع فرآوری کشمش می تواند باعث رونق باغات انگور و افزایش راندمان تولید محصول درواحد سطح شود.

ابراهیمی پاک تاکید کرد: اگر این زنجیره اجرایی شود رونق بخش کشاورزی شهرستان را به دنبال خواهد داشت.

وی در ادامه به روند کشت گوجه در سطح استان و به ویژه شهرستان تاکستان اشاره کرد و اظهار داشت: با برنامه ریزی باید گوجه کاران استان را ساماندهی کرد تا کشت این محصول و عرضه محصول دچار نوسان نشود.

به گفته وی؛ با ایجاد یک واحد فرآوری و تبدیل گوجه  می توان مشکل تولید کنندگان این محصول را حل کرد.

ابراهیمی پاک گفت: شهرستان تاکستان یکی از قطب های مهم بخش کشاورزی و دامی و طیور استان است که می توان از این پتانسیل استفاده بهینه کرد.

وی در پایان با قدردانی از خدمات ارزنده شهرام رحمانی، مجید رحمانی را به عنوان مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تاکستان معرفی کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار