مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین مطرح کرد
مدیرکل امور بانوان وخانواده استانداری قزوین گفت: بعد از استان زنجان و کهکیلویه و بویر احمد، استان قزوین بیشترین آمار کاهش ازدواج را در کشور دارد که از دلایل آن می‌توان به تغییر سبک زندگی از سنتی به مدرنیته جامعه اشاره کرد.
کد خبر: ۲۹۱۹۰۳
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۵ 06 September 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، مریم بیدخام در نخستین آیین نکوداشت مقام مادر که دوشنبه شب در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: بدون تردید مادران نعمت‌های بزرگ الهی هستند که به انسان ارزانی شده‌اند و از برکت دعای خیر آن‌ها است که زندگی انسان سامان می‌یابد.

وی گفت: در اسلام برای جایگاه والای مادر و تحکیم بنیان خانواده تأکید بسیار شده و خانواده به خصوص مادر عامل مهمی در انتقال ارزش‌ها، فرهنگ و غیره است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین با بیان اینکه خانواده‌ها امروز با دو مشکل بزرگ کاهش ازدواج و افزایش طلاق مواجهه هستند، ادامه داد: بعد از استان زنجان و کهگیلویه و بویراحمد، استان قزوین بیشتر آمار کاهش ازدواج را در کشور دارد که از دلایل آن می‌توان به تغییر سبک زندگی از سنتی به مدرنیته، افزایش انتظارات برای تشکیل زندگی زناشویی و القای این فرهنگ غلط در جامعه اشاره کرد.

بیدخام تصریح کرد: طلاق نیز با وجود اینکه در فرهنگ اسلامی ایرانی امری مذموم و قبیح است به دلایلی همچون دخالت خانواده‌ها، اعتیاد، محقق نشدن شروط ضمن عقد، ضرب و شتم یا سوء رفتار، استنکاف از پرداخت نفقه و غیره روند رو به رشدی داشته است.

بیدخام اضافه کرد: نسل جدید نسبت به گذشته کم تحمل‌تر شده‌اند و با بروز کوچک‌ترین مشکل به طلاق می‌اندیشند و در همین راستا باید گفت نیمی از طلاق‌ها در 5 سال نخست زندگی و 15 درصد آن‌ها نیز در سال نخست زندگی مشترک رخ می‌دهند.

وی در پایان با بیان اینکه مقام معظم رهبری بر مبارزه با اشرافیت و تجمل‌گرایی تأکید می‌ورزند، خاطرنشان کرد: گرایش به سمت تحصیلات تکمیلی، مشکلات ناشی از تورم، مسکن، سربازی و غیره از دیگر عوامل مشکل‌ساز در زمینه ازدواج است که باید مرتفع شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار