معاون شهردار قزوین:
معاون شهردار قزوین گفت: در بیشتر کشورها، دلیل اصلی توسعه گردشگری، فواید اقتصادی آن است، که با مستحکم کردن پیوند میان گردشگری و بخش های اقتصادی می توان به این مهم دست یافت.
کد خبر: ۲۹۲۶۷۶
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۸ 07 September 2016
به گزارش تابناک از قزوین، علیرضا خزائلی در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلام اینکه در توسعه صنعت گردشگری می بایست پیوند میان گردشگری و سایر بخش های اقتصادی را فراهم کرد، افزود: این امر علاوه بر تقلیل میزان واردات مورد نیاز صنعت گردشگری، موجب رونق اشتغال محلی شده و جامعه میزبان مزایای بیشتری را از صنعت گردشگری کسب می کند.

معاون شهردار قزوین در حوزه برنامه ریزی و توسعه تصریح کرد: لازم است در برنامه ریزی های گردشگری سرمایه گذاران و صاحبان مشاغل را ترغیب کرد که در زمینه تأمین زیرساخت های گردشگری از ظرفیت های جامعه محلی استفاده کنند که این خود موجب تشویق مردم و سهیم کردن آن ها در بهره مندی از منافع اقتصادی گردشگری می شود.

رئیس کارگروه گردشگری شهرداری قزوین به حداکثر رساندن سهم جامعه محلی و ایجاد اشتغال و مشارکت مردم در توسعه صنعت گردشگری را عامل مهم توسعه شهری دانست و ادامه داد: می توان با ارائه آموزش های کاربردی، جامعه محلی را برای فعالیت در حوزه گردشگری برای شناخت و درک ظرفیت های بالای آن به عنوان یک شغل کارآمد و تأثیر گذار ترغیب نمود و لازم است با حمایت از سازمان های مردم نهاد و مؤسسات و آموزشگاه های فعال در زمینه گردشگری، زمینه اشتغال جوانان را فراهم کرد.

خزائلی خاطر نشان کرد: ایجاد انگیزه های سرمایه گذاری در حوزه گردشگری و مشارکت عامه مردم در این بخش می تواند روزنه ای در مسیر شکوفایی شهری تشکیل کرده و ضمن بهره مندی شهروندان از منافع اقتصادی صنعت گردشگری، فرصت بیشتری را برای آنان برای ورود به این حوزه ایجاد کند.

وی ضمن اشاره به برگزاری یازدهمین اجلاس شهرداران جاده ابریشم در ادامه افزود: مجموعه مدیریت شهری قزوین توانست با برگزاری این رویداد بین المللی، اولین گام را برای معرفی ظرفیت های غنی کهن شهر قزوین برداشته و زمینه توسعه فعالیت های اقتصادی، فرهنگی و گردشگری را فراهم کند.

خزائلی در پایان ضمن اعلام موافقت سازمان ملل متحد برای تأسیس اتحادیه شهرهای واقع در مسیر جاده ابریشم گفت: تشکیل این اتحادیه ضمن برقراری ارتباط مؤثر و همه جانبه میان اعضاء، موجب تحقق اهداف توسعه پایدار شهری در مسیر جاده ابریشم خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار