نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: برای اینکه دست دلالان از بازار فروش عسل‌های تقلبی قطع شود بهتر است وزارت جهاد کشاورزی خرید تضمینی عسل را در اولویت قرار دهد.
کد خبر: ۲۹۴۵۱۶
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۴ 11 September 2016

به گزارش تابناک اردبیل به نقل از فارس، صدیف بدری در نشست با زنبورداران اردبیلی اظهار کرد: برای از بین بردن آشفته‌حالی بازار عسل بهتر است هم در عرصه تولید و هم فروش و عرضه آن به بازارهای داخلی وخارجی یک برنامه‌ریزی و هماهنگی دقیقی انجام شود تا عسل باکیفیتی روانه بازار مصرف شود.

وی با اظهار تأسف از دلال‌بازی‌های گسترده در بازار عسل بیان کرد: تولیدکننده زیر نرخ تمام شده محصول را به دلالان به‌ فروش می‌رساند، بدین منظور تولید عسل برای وی نمی‌تواند صرفه اقتصادی  داشته باشد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: برای اینکه دست دلالان از بازار فروش عسل‌های تقلبی قطع شود بهتر است وزارت جهاد کشاورزی خرید تضمینی عسل را در اولویت قرار دهد.

بدری با بیان اینکه صنایع تبدیلی و فرآوری عسل می‌تواند این محصول را با ارزش افزوده مناسب روانه بازار کند، تصریح کرد: از موم عسل می‌توان انواع و اقسام داروها را تولید کرد، اما متأسفانه وزارت جهاد کشاورزی برای صنایع تبدیلی حمایت‌های لازم  را انجام نمی‌دهد.

وی افزود: متأسفانه حمایت لازم از تولید محصول عسل که می‌تواند برای کشور پیامدهای اقتصادی به همراه داشته باشد انجام نمی‌شود.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سرمایه‌گذاری و حمایت از زنبوردار اگر برای فرآوری محصول ایجاد شود، می‌تواند برای ما از منظر اقتصادی بسیار اهمیت داشته باشد.

بدری ادامه داد: عسل خرید تضمینی ندارد و این امر  موجب می‌شود دلالان این محصول را که با مشقت فراوان تولید شده است را خریداری کنند، همچنین برای حذف دلالان از چرخه تولید عسل باید خرید تضمینی عسل در این صنعت عملیاتی شود.

عضو مجمع نمایندگان استان اردبیل با بیان اینکه بازار روسیه می‌تواند مقصد مناسبی برای صادرات عسل ایرانی باشد، یادآور شد: برندسازی، بسته‌بندی، بازاریابی و شناسایی بازار هدف از عواملی است که باید در صادرات عسل مدنظر قرار گیرد، زیرا عسل اردبیل با توجه به کیفیتی که دارد می‌تواند با بازاریابی مناسب به کشورهای خواهان عسل ایرانی صادر شود. 

عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه متأسفانه کندوداری که با مشقت فراوان محصولی همچون عسل را تولید می‌کند، تنها می‌تواند به طریق فصلی محصول را به فروش برساند، یادآور شد: روسیه مقصد مناسبی برای صادرات عسل ایرانی است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار