با حضور فرمانده مرزبانی ناجا؛
عملیات اجرایی دو طرح عمرانی در منطقه صفر مرری اینچه برون شهرستان گنبدکاووس باحضور سردار قاسم رضایی فرمانده مرزبانی نیروی انتطامی جمهوری اسلامی، روز شنبه آغاز شد.
کد خبر: ۳۰۸۸۴۸
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۵ 08 October 2016
عملیات اجرایی دو طرح عمرانی در منطقه صفر مرری اینچه برون شهرستان گنبدکاووس باحضور سردار قاسم رضایی فرمانده مرزبانی نیروی انتطامی جمهوری اسلامی، روز شنبه آغاز شد.
این دو طرح شامل ساختمان پست کنترل و مراقبت ریلی و برجک مکانیزه مرزی می باشد که به گفته مدیر کل راه آهن استان گلستان برای این دو پروژه در مجموع سه میلیارد و 800 میلیون ریال اعتبار از منابع راه آهن جمهوری اسلامی پیش بینی شده است. 
محمدرضا قربانی افزود: طبق برنامه ریزی به عمل آمده، این دو پروژه تا دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد.
وی با بیان اینکه ترانزیت ریلی گلستان امسال به 200 هزار تن افزایش می یابد، گفت میزان ترانزیت کالا در نیمه نخست امسال 120 هزارتن بود که با انجام برخی اقدامات ازجمله اجرای طرح تقاطع لوزی این میزان تا پایان امسال به 200 هزار تن افزایش می یابد.
وی گفت: برای عملیات اجرای تقاطع لوزی برای ورود خط ریلی عریض در نقطه صفر مرزی 10میلیارد ریال پیش بینی شده که توسط شرکت اتریشی نصب می شود.
قربانی اضافه کرد با افتتاح خط ریلی سه کشور قزاقستان - ترکمنستان - ایران که در آذر 93 افتتاح شد مقدار 35 کیلومتر از خط نرمال اصلی برای افزایش ظرفیت ریلی و سرعت قطار با هزینه یک هزار و 70میلیارد ریال بازسازی شد.
مدیر کل راه آهن استان گلستان خاطرنشان کرد: ریل باس گرگان - اینجه برون که پس از مدتی به دلیل استقال کم مردم از دور خارج شده بود، از 25 مهرماه مجدا راه اندازی می شود.
 ساختمان پست کنترل و مراقبت ریلی با زیربنای تقریبی 200 مترمربع و برجک مکانیزه نیز با 15 متر ارتفاع احداث می شوند.
در مراسم آغاز عملیات اجرایی این پروژه ها، علاوه بر فرمانده مرزبانی کشور، مدیرکل حمل و نقل و پایانه های گلستان، فرمانداران بندرترکمن، آق قلا و گمیشان، فرمانده مرزبانی استان گلستان و معاون سیاسی فرماندار ویژه گنبد و مسئولان بخش مرزی داشلی برون حضور داشتند.
گمرک اینچه برون در مرز ایران و ترکمنستان در 85 کیلومتری شمال شهرستان گنبدکاووس واقع شده که راه آهن بین المللی قزاقستان - ترکمنستان - ایران از این محل وارد کشورمان می شود و در آن از سوی راه آهن جمهوری اسلامی ایران تاسیسات بزرگی برای تسهیل حمل و نقل ریلی در حال احداث است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار