مدیر کل فنی و حرفه‌ای استان لرستان خبر داد:
مدیر کل فنی و حرفه‌ای استان لرستان تقویت مجموعه مهارتی لرستان را یکی از محوری‌ترین برنامه‌های این سازمان دانست و بیان کرد: در این راستا دبیرخانه دائمی المپیاد مهارت در استان لرستان تشکیل‌شده است.
کد خبر: ۳۱۴۴۵۸
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۴ 19 October 2016
 به گزارش خبرگزاری تابناک از لرستان ،رحمان قلاوندمدیرکل سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای لرستان  در  نشست خبری با خبرگزاری‌های استان لرستان به فعالیت‌های سازمان جهانی مهارت اشاره کرد و اظهارداشت: این سازمان در کنار وظایف ترویجی خود هر دو سال یک‌بار برای درجه‌بندی توانمند مهارتی کشورهای عضو، مسابقاتی برگزار می‌کند.
رحمان قلاوند روز سه شنبه در نشست خبری با خبرگزاری‌های استان لرستان افزود: امر مهمی هر سال و هر دو سال در ساسر دنیا بین جوانان برگزار می‌شود و هدف آن قرارگیری در مسیر مهارت و توانمندی است و در این راستا هفدهمین مسابقات المپیاد ملی مهارت به طور رسمی از اول آبان ماه در لرستان همزمان با سراسر کشور آغاز می‌شود.
وی بابیان اینکه از زمان تأسیس سازمان جهانی مهارت تاکنون حدود 44 مسابقه برگزارشده است، افزود: امسال نیز این مسابقات در جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود.
 

مدیرکل سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای لرستان به برگزاری هفدهمین دوره المپیاد ملی مهارت در آبان ماه امسال اشاره کرد و گفت: با توجه به معضل بیکاری که در استان لرستان وجود دارد برای ما بسیار حائز اهمیت است که سطح مهارتی استان را به‌اندازه قابل قبولی برسانیم.

وی به بیان اینکه امسال 10 کارآموز لرستانی به هفدهمین دوره المپیاد ملی مهارت اعزام می‌شود، عنوان کرد: حضور کارآموزان مستعد لرستانی در این المپیاد سبب روحیه بخشی و بالا رفتن اعتمادبه‌نفس آن‌ها می‌شود.

قلاوند تقویت مجموعه مهارتی لرستان را یکی از محوری‌ترین برنامه‌های این سازمان دانست و بیان کرد: در این راستا دبیرخانه دائمی المپیاد مهارت در استان لرستان تشکیل‌شده است.

وی تصریح کرد: پس از برگزاری هفدهمین دوره المپیاد ملی مهارت نقاط قوت و ضعف کارآموزان لرستانی که به این المپیاد اعزام‌ شده‌اند بررسی می‌شود تا برای جبران کاستی‌ها برنامه‌ریزی لازم انجام شود.

مدیرکل سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای لرستان با بیان اینکه از بیکاری و سطح اشتغال پایین در لرستان به‌شدت رنج می‌بریم، اظهارداشت: علم و تجربه یکی از نیازهای اصلی و ضروری توسعه یک جامعه است بنابراین از رسانه‌های استان انتظار می‌رود همان‌گونه که به قهرمانان ورزشی توجه می‌کنند به قهرمانان علمی نیز توجه ویژه‌ای داشته باشند و توانمندی‌های آن‌ها را معرفی کنند.

وی به انعقاد تفاهم‌نامه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای لرستان با مراکز کاریابی استان اشاره کرد وافزود: امسال برای نخستین بار تفاهم‌نامه‌ای با مراکز کاریابی استان منعقد شد تا با توجه به نیاز شغلی هر شهرستان و معرفی متقاضیان کار آموزش لازم از سوی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای لرستان ارائه شود.
 
 
قلاوند در رابطه با علت تأخیر صدور کارت مهارت کارآموزان سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای لرستان گفت: با توجه به اینکه کارت‌های مهارت به الکترونیکی تغییر پیداکرده است صدور کارت به دلیل کیفیت‌بخشی در کل کشور با تأخیر مواجه شد.

وی بابیان اینکه تاکنون چهار هزار کارت الکترونیکی مهارت تأمین‌شده است، گفت: برای مابقی کارت‌ها رایزنی‌هایی در حال انجام است و به دلیل تأخیر در صدور کارت سازمان فنی و حرفه‌ای تمهیداتی اتخاذ کرده است تا در صورت نیاز گواهی یا تائید مهارت برای کارآموزان صادر شود بنابراین تا زمانی کارت صادر می‌شود نباید خدمات اولیه و ثانویه به این مهارت آموزان متوقف شود.
خبرنگار :رضا میرزایی 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار