نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین بر حفظ و حراست از زمین های کشاورزی از سوی مردم و مسئولان تاکید کرد.
کد خبر: ۳۱۹۹۲۰
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۰ 29 October 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم عابدینی ظهر شنبه در آئین تودیع و معارفه روسای سابق و جدید سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین افزود: این اراضی گاه با سپر قانون مورد تاخت و تاز قرار می گیرند که باید جلوی این موضوع را گرفت.
امام جمعه قزوین گفت: زمین های کشاورزی میراث گذشتگان ما و از نعمت های مهم الهی برای کسب رزق و روزی حلال هستند، بنابراین باید نسبت به حفظ آنها حساس و جدی باشیم.
وی با بیان اینکه قزوین پیش از هر حوزه در بخش کشاورزی مطرح و مستعد بوده است، افزود: باید با مدیریت صحیح منابع آب و خاک به تقویت این حوزه بیش از پیش کمک کنیم.
حجت الاسلام عابدینی، از کشاورزی به عنوان حرفه و شغل مقدس یاد کرد و گفت: خداوند آب و خاک و خورشید را آفرید تا انسان بتواند به وسیله آنها غذا و رزق خود را تامین کند.
امام جمعه قزوین با بیان اینکه از کشاورز به عنوان فلاح یاد می شود که در قرآن با استفاده از این واژه آموزه های ارزشمندی برای مومنان قرار داده شده است، اظهارکرد: همان گونه که آب، خاک، خورشید و باران منبع تغذیه و رشد و تکامل گیاهان است، انسان نیز با بهره گیری از تابش و باران آیات و احکام الهی می تواند در مسیر رشد و تکامل قرار بگیرد.
در پایان این مراسم، علی اکبر متقی فرد به عنوان رئیس جدید سازمان جهاد کشاورزی استان معرفی و از خدمات نیازعلی ابراهیمی پاک تجلیل شد.
استان قزوین دارای 489 هزار هکتار زمین کشاورزی است.
82 هزار نفر در این استان از بخش کشاورزی بهره برداری می کنند.
براساس آخرین آمار در این استان سالانه نزدیک به 5 میلیون تن انواع محصولات کشاورزی تولید می شود که ارزش ریالی آنها برابر با 85 هزار میلیارد ریال است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار