مدیرکل بهزیستی قزوین:
مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: این استان 99 هزار نفر جمعیت دارد که 8.25 درصد جمعیت استان قزوین تحت پوشش فعالیت‌ها و خدمات این اداره‌کل هستند.
کد خبر: ۳۲۰۴۷۰
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۹ 30 October 2016
به گزارش تایناک از قزوین علیرضا وارثی در حاشیه مراسم افتتاح نخستین کلینیک حقوق شهروندی در استان قزوین که با حضور معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزارت دادگستری و نماینده کانون کلینیک‌های مددکاری اجتماعی ایران عصر امروز برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: در جامعه امروز حقوق شهروندی یک مقوله و موضوع کمرنگ شده و حقوق شهروندی یک هدیه الهی، غیر قابل انتقال، غیر قابل تقسیم کردن‌ و غیرقابل هدیه دادن به دیگران است.

وی عنوان کرد: ابزار و عناصر حقوق شهروندی لازم و ملزوم یکدیگر هستند و معطوف و محدود به یک محله، منطقه و شهر نیست بلکه همه جهان را در برمی‌گیرد و حق مسلم هر انسانی بوده که حیات بشری دارد و در همین راستا باید به مقوله حقوق شهروندی توجه ویژه‌ای شود.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین افزود: در حقوق شهروندی زمان، رنگ، پوست، نژاد، دین، مذهب و منطقه در آن دخالت ندارد و همه افراد دنیا با هر ویژگی و شرایط می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

وارثی تصریح کرد: در قانون اساسی 177 اصل و 14 فصل در خصوص حقوق شهروندی و محتوای آن است و قوانین حقوق شهروندی در سه دسته تنظیم شده که مسکن، اشتغال و امنیت اجتماعی نمونه‌ای از موارد حقوق شهروندی است.

این مسؤول خاطرنشان کرد: سازمان بهزیستی از سال 59 فعالیت بزرگ حمایت از حقوق شهروندی را انجام می‌دهد و استان قزوین 99 هزار نفر جمعیت دارد که 8.25 درصد جمعیت این استان تحت پوشش فعالیت‌ها و خدمات اداره‌کل بهزیستی استان قزوین هستند.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین یادآور شد: فعالیت‌ها و اقدامات این اداره‌کل برای مددجویان تحت پوشش که در معرض آسیب و آسیب‌دیدگان اجتماعی هستند با هدف خدمت‌رسانی انجام می‌شود.

وارثی مطرح کرد: معلولان، زنان سرپرست خانواده، ایتام، کودکان خیابانی، افراد مبتلا به بیماری‌ اعتیاد و افرادی که در جامعه دچار آسیب می‌شوند از افراد در معرض خطر و آسیب و آسیب‌دیدگان اجتماعی در جامعه هستند.

وی خاطرنشان کرد: در موضوعات ازدواج، تحصیل، مسکن، اشتغال و حمایت بیمه‌ای مددجویان ضمن شناسایی و آسیب‌شناسی از سوی مددکاران اجتماعی در حمایت گسترده بهزیستی رسیدگی شده و خدمات دریافت می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین تصریح کرد: با انعقاد تفاهم‌نامه افتتاح و راه‌اندازی کلینیک حقوق شهروندی باید تلاش شود در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی گام‌های ارزنده‌ای برداریم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار