رئیس شورای هماهنگی مدیران راه و شهرسازی استان قزوین گفت: اداره کل راه و شهرسازی برای نخستین بار در کشور اقدام به گردآوری و ثبت خاطرات راهداران استان در یک مجموعه کرده تا بتواند از این طریق، بخشی از تجربیات ارزشمند این تلاشگران عرصه جاده‌ها را در اختیار عموم قرار دهد.
کد خبر: ۳۲۱۷۲۱
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۵ 01 November 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از ایسنا منطقه قزوین، حامد مانی‌فر اظهار کرد: اداره کل راه و شهرسازی برای نخستین بار در کشور اقدام به گردآوری و ثبت خاطرات راهداران استان در یک مجموعه کرده تا بتواند از این طریق، بخشی از تجربیات ارزشمند این تلاشگران عرصه جاده‌ها را در اختیار عموم قرار دهد، این خاطرات می‌تواند افکار عمومی را با دشواری‌ها و مشکلاتی که ممکن است در سفر برایشان رخ دهد آشنا ساخته و جهت رفع موانع یاری‌شان کند.

وی ادامه داد: بی‌گمان خدمت شبانه‌روزی و چهارفصل در طول جاده، به‌ویژه در شرایط سخت و دشوار برف و کولاک و سیل، اتفاقات متعدد تلخ و شیرینی را رقم خواهد زد که برخی از آن‌ها ممکن است به از دست رفت جان انسانها نیز ختم شود.

مدیرکل راه‌وشهرسازی استان قزوین افزود: بی‌گمان تجربه و تخصصی که از مقابله با این اتفاقات نصیب آدم می‌شود، بسیار ارزشمند بوده و می‌تواند مورد استفاده اشخاص دیگر، خصوصاً کسانی که می‌خواهند در این حوزه فعالیت کنند، قرار گیرند.

مانی‌فر با اشاره به اینکه این تجربیات قطعاً برای کسانی که در جاده‌ها سفر می‌کنند نیز مفید خواهد بود، عنوان کرد: با توجه به تلاش و ازخودگذشتگی همه جانبه راهداران و همچنین تجربه عملی آن‌ها در حین انجام وظیفه، تصمیم گرفتیم که خاطرات راهداران را از سراسر استان گردآوری کنیم.

وی ادامه داد: خاطرات جمع‌آوری‌شده موردبررسی و بازنگری قرارگرفته و یادداشت‌های شاخص و قابل توجه آن‌ها جهت ویرایش و بازنویسی انتخاب شد.

دبیر کمیته ایمنی راه‌های استان با بیان اینکه این اقدام برای نخستین بار در کشور انجام‌شده اضافه کرد: مجموعه گردآوری‌شده تحت عنوان کتاب "ناجیان راه‌ها" سال گذشته به مناسبت روز راهدار با حضور مشاور وزیر راه و شهرسازی رونمایی شده و جهت انتشار گسترده به وزارتخانه ارسال شد.

مانی‌فر با تاکید بر استقبال آخوندی از اقدام یادشده و دستور وی جهت انتشار و اطلاع‌رسانی گسترده آن خاطرنشان کرد: مشابه اقدام انجام‌شده در استان قزوین، سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای هم اقدام به جمع‌آوری خاطرات راهداران سراسر کشور نموده و قصد دارد مجموعه نهایی را روز راهدار سال جاری طی مراسمی با حضور وزیر راه و شهرسازی رونمایی کند.


خاطرات راهداران جهت بهره‌برداری عمومی در کانال اطلاع‌رسانی راه و شهرسازی منتشر می‌شود

در ادامه حامد مکملی سرپرست اداره روابط عمومی راه و شهرسازی استان قزوین نیز گفت: در مرحله ویرایش و بازنویسی خاطرات، تلاش بر این بوده که اصول خاطره گویی و داستان‌نویسی به‌گونه‌ای بر روی آن‌ها پیاده شود که ضمن از میان نرفتن ارکان اساسی روایت، زبان ساده و صمیمی راهدار نیز حفظ شود.

وی افزود: زبان داستانی این خاطرات، مخاطب را در جریان بخش کوچکی از تلاش و فداکاری راهداران قرار داده و تجربیاتی را به آن‌ها می‌دهد که شاید روزی برایشان راهگشا باشد.

مکملی با اشاره به لزوم اطلاع‌رسانی و انتشار این خاطرات برای رسانه‌ها و افکار عمومی جهت آشنایی با سختی و دشواری‌های جاده و سفر، به خصوص در شرایط دشوار خاطرنشان کرد: با توجه به آغاز طرح زمستانی راهداری، تا زمانی که مجموعه کتاب «ناجیان راه‌ها» به صورت گسترده به چاپ رسیده و در اختیار عموم قرار گیرد، روابط عمومی این اداره کل بخشی از این خاطرات را به شکل متناوب از طریق شبکه‌های مجازی منتشر خواهد کرد.

سرپرست اداره روابط عمومی راه و شهرسازی استان با بیان اینکه انتشار این خاطرات راهی است برای پوشش بخش کوچکی از تلاش و ایثار این عزیزان، یادآور شد: امید است این روایت‌ها مورد بهره‌برداری عمومی قرارگرفته و گامی برای افزایش هر چه بیشتر آگاهی و همبستگی عمومی برای رعایت نکات ایمنی سفر و حفظ و نگهداری از جاده‌ها باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار