مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام گفت: امسال در مجموع یک هزار و 466 اثر از سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شده در حالیکه پارسال مجموع آثار ارسالی 300 مورد بود.
کد خبر: ۳۲۳۷۳۴
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۸ 05 November 2016
به  گزارش تایناک ایلام؛حجت الاسلام علی چراغی پور روز شنبه  اظهار کرد: با توجه به استقبال هنرمندان مهلت ارسال اثر به دبیرخانه این سوگواره که تا 24 مهر ماه بود یک هفته دیگر تمدید و علاقه مندان تا 30 مهر ماه آثار خود را در بخش های عکس و شعر ارسال کردند.

چراغی پور تاکید کرد: برای اطلاع رسانی این جشنواره 2 هزار فراخوان این برنامه ملی در کشور منتشر و بین کانون ‌های فرهنگی و هنری مساجد، مراکز فرهنگی و هنری و ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی توزیع شد.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام گفت: بخش شعر این سوگواره شامل شخصیت و فضایل اخلاقی حضرت ابوالفضل العباس(ع) و دلاوری‌ها و رشادت‌های آن حضرت و بخش ویژه نیز شامل سیره اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) و اماکن و مناسک دینی به‌ویژه در مساجد و حرم‌های مطهر ائمه معصومین (ع) است.

وی با بیان اینکه بخش عکس در 2 رشته حرفه‌ای و غیر حرفه‌ای برگزار می‌شود، یادآور شد: موضوع های بخش عکس را شامل حرمین شریفین امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل(ع)، شرکت در آیین های ماه محرم و صفر و هیات‌های مذهبی، پیاده‌ روی اربعین حسینی، شرکت در مراسم اربعین، شور و اشتیاق شیعیان حسینی و عرض ارادت به ساحت قدسی حضرت سیدالشهدا(ع) و علمدار کربلا است.

به گفته چراغی پور، این برنامه با همکاری ستاد عالی هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور، ستاد بازسازی عتبات عالیات استان ایلام، روابط عمومی حرم حضرت ابوالفضل(ع) و دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان و امام ‌جمعه ایلام، استاندار ایلام و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه آیین اختتامیه این سوگوره 18 آبان ماه ساعت 9 صبح در هتل زاگرس برگزار می شود، اضافه کرد: در این آیین از 19 اثر فاخر فرهنگی تجلیل می شود.

وی ادامه داد: آیین اختتامیه سومین سوگواره ملی علمدار کربلا با حضور تولیت آستان حرم مطهر حضرت عباس(ع)، مسئولان ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور و مسئولان دبیرخانه کانون های مساجد کشور برگزار می شود.

سال 93 و در نخستین جشنواره سوگواره علمدار کربلا 250 اثر و پارسال در دومین جشنواره 300 اثر به دبیرخانه جشنواره در ایلام ارسال شده بود./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار