مدیرکل بهزیستی استان قزوین از راه‌اندازی دومین مرکز نگهداری شبانه‌روزی فرزندان بی‌سرپرست و بدسرپرست این استان به همت مؤسسه خیریه کوثر مشیز کرمان خبر داد.
کد خبر: ۳۲۵۳۶۶
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۸ 07 November 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از  خبرگزاری فارس از قزوین، علیرضا وارثی در جلسه هماهنگی و انعقاد تفاهم‌نامه خرید زمین برای راه‌اندازی مرکز نگهداری شبانه‌روزی فرزندان بی‌سرپرست و بدسرپرست استان قزوین که ظهر امروز در سالن جلسات اداره‌کل بهزیستی این استان برگزار شد از راه‌اندازی دومین مرکز نگهداری شبانه‌روزی فرزندان بی‌سرپرست و بدسرپرست استان قزوین به همت مؤسسه خیریه کوثر مشیز کرمان خبر داد و اظهار داشت: پیش از این فرزندان تحت سرپرستی از سن شیرخوار تا سن 18 سال دختر و 12 تا 18 سال پسر با همکاری مؤسسه خیریه راه فرشتگان آسمانی در استان قزوین نگهداری می‌شدند و پسران 6 تا 12 سال پسر هم از سال گذشته تا کنون با حمایت مؤسسه خیریه کوثر مشیز کرمان در ساختمان استیجاری حمایت و نگهداری شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه تلاش بهزیستی بر این است تا با حمایت خانواده و توانمندسازی خانواده‌های آسیب‌دیده، فرزندان را در بستر و کانون خانواده حفظ و نگهداری کند، عنوان کرد: در این زمینه اقدام به زمینه‌سازی احیاء خانواده‌های آسیب‌دیده کرده و به همین منظور از حمایت‌ها و ظرفیت‌های خیران در سطح استان قزوین و حتی سطح کشور هم استفاده می‌کند.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین بیان کرد: این اداره‌کل همراه و همگام با مؤسسه خیریه کوثر مشیز کرمان و حمایت مسؤولان استانی در زمینه اهداف خداپسندانه این مؤسسه گام برداشته و در تسهیل مسیر اهداف آن تلاش می‌کند.

* لزوم گسترش فعالیت‌ها و سرمایه‌گذاری‌های اجتماعی

نماینده هیأت مدیره مؤسسه خیریه کوثر مشیز کرمان هم در ادامه در خصوص فعالیت‌های این مؤسسه عنوان کرد: مؤسسه خیریه کوثر مشیز تاکنون 16 مرکز شبه‌خانواده در سراسر کشور راه‌اندازی کرده که از این تعداد 11 مرکز در کرمان و یک مرکز آن هم در قزوین فعالیت می‌کند و 4 درمانگاه خیریه هم در حوزه سلامت در دست فعالیت دارد.

صادقی‌نژاد خاطرنشان کرد: با توجه به نزدیکی استان قزوین به پایتخت و قرار گرفتن در مسیر مواصلاتی استان‌های دیگر و احتمال ورود آسیب‌های وارداتی به این استان، نیاز به گسترش مراکز حمایتی در استان قزوین وجود داشته و مؤسسه مشیز تلاش خود را در زمینه گسترش فعالیت‌ها و سرمایه‌گذاری‌های اجتماعی در این استان می‌کند.

وی با اعلام آمادگی مؤسسه در زمینه احداث مراکز درمانی، توانبخشی ویژه معلولان در استان قزوین اذعان کرد:  فعالیت مؤسسه خیریه کوثر مشیز صرفاً نگهداری از فرزندان تحت سرپرستی نبوده و در حوزه تحصیل، تربیت، اشغال، ازدواج فرزندان هم با استفاده از بهترین امکانات و مشاوران مجرب تلاش می‌کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار