رئیس مركز مديريت حوادث و فوریت‌های پزشكي استان قزوين گفت: تکنسین‌های اورژانس در راستای خدمت‌رسانی به مرد 61 ساله بی‌هوش به کوه‌های معلم کلایه اعزام شدند و مسیری پرارتفاع را کوه‌پیمایی کردند.
کد خبر: ۳۲۵۳۷۰
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۳ 07 November 2016
به گزارش تابناک از قزوین پيمان نامدار رئیس مركز مديريت حوادث و فوریت‌های پزشكي استان قزوين در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه قزوین، اظهار کرد: ظهر روز یکشنبه مأموریتی مبني بر بی‌هوش شدن مردي در مرتفع‌ترین کوه‌های معلم كلايه به واحد ارتباطات پايگاه فوریت‌های پزشكي معلم كلايه اعلام شد.

وی افزود: ارتفاع زیاد کوه‌های معلم کلایه سبب کاهش سطح هوشیاری مرد و بیهوشی وی شده بود.

نامدار خاطرنشان کرد: سگ نگهبانی که مرد را همراهی می‌کرد با بی‌هوش شدن مرد به روستا رهسپار شد و توانست خانواده فرد را از جریان آگاه سازد و پس از يك روز جست‌وجو، خانواده‌ فرد توانستند مرد بی‌هوش را در ارتفاعات کوه پیدا کنند.

وی ادامه داد: پس از اطلاع مرکز مدیریت و فوریت‌های پزشکی  تکنسین‌های پايگاه پس از پيمودن مسیر40 دقیقه‌ای با آمبولانس، براي ادامه مسير مجبور به پیاده‌روی و کوه‌پیمایی شدند و پس از 2ساعت و 30 دقيقه کوه‌پیمایی به محل اعلام‌شده حادثه رسيدند.

رئیس مرکز مدیریت و فوریت‌های پزشکی یادآور شد: پس از انجام اقدامات درماني اوليه توسط تکنسین‌ها به دليل شرايط جوي امكان اعزام اورژانس هوايي نبوده و تکنسین‌ها فرد موردنظر را روي تخته پشتي بسته و او را تا محل آمبولانس حمل کردند.

نامدار اعلام کرد: در مسير بازگشت این مأموریت يكي از تکنسین‌ها نیز از ناحیه‌ پا دچار جراحت شده ولي به  جهت وجدان کاری بيمار را تا رسيدن به آمبولانس همراهي كرده است.

رئیس مرکز مدیریت و فوریت‌های پزشکی در پايان گفت: پس از جایگزینی، تكنسين مجروح جهت درمان به درمانگاه محل اعزام و  فرد مصدوم نیز به بیمارستان بوعلی قزوین منتقل شد و در حال حاضر نیز وضعیت وی رو به بهبود است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار