رئیس سازمان جهادکشاورزی قزوین:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: مجتمع گوشت زیاران یکی از طرح‌های کشاورزی مهم کشور و این استان بوده که با هدف افزایش تولید و تعادل‌بخشی در تولید گوشت قرمز فعالیت مجدد خود را آغاز کرده است.
کد خبر: ۳۲۵۷۸۵
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۵ 08 November 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، علی‌اکبر متقی‌فرد در بازدید از مجتمع گوشت زیاران که ظهر امروز صورت گرفت با بیان اینکه استان قزوین ظرفیت بالایی در تولید محصولات کشاورزی، دام و طیور داشته که توجه به این بخش رشد و توسعه پایدار کشاورزی را به همراه دارد، اظهار داشت: قزوین با داشتن دشتی مستعد برای فعالیت‌های دامداری و کشاورزی در مرکز کشور و مجاورت بازار گسترده مصرف گوشت قرار گرفته است.

وی افزود: مجتمع گوشت زیاران یکی از طرح‌های کشاورزی مهم کشور و استان قزوین بوده که با هدف افزایش تولید و تعادل‌بخشی در تولید گوشت قرمز فعالیت مجدد خود را آغاز کرده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین ضمن تشکر از مدیران و کارشناسان شرکت زیاران سیمرغ که مسئولیت راه اندازی و توسعه مجتمع زیاران را برعهده گرفته اند، اضافه کرد: با توجه به کادر مجرب و متخصص که در این زمینه فعالیت می کند، انتظار می‌رود راه اندازی مجتمع شروعی مطلوب در مسیر تولید باشد.

متقی‌فرد درادامه بر هماهنگی لازم با دستگاه‌های ذیربط برای تخصیص  تسهیلات مورد نیاز برای راه‌اندازی  فاز جدید این مجتمع تأکید کرد.

این مسؤول از واحدهای پرورش دام، تولید گوشت، خوراک دام، کشتارگاه و سردخانه مجتمع گوشت زیاران بازدید و در جریان روند بازسازی، مرمت و راه‌اندازی این مجموعه بزرگ قرار گرفت.

گفتنی است، مجتمع زیاران در سال 1350 تأسیس شد و در سال 1356 به بهره‌برداری رسید و از اوایل مرداد ماه سال 86 در راستای اجرای اصل 44 قانون اساسی به بخش خصوصی واگذار شد که از‌‌ همان زمان مشکلات تولید در این واحد به تدریج خودنمایی کرد که پس از یک دوره نیمه تعطیلی، مجدداً طی سال جاری فعالیت خود را آغاز کرد.

مجتمع زیاران با 240 هکتار مزرعه و تأسیسات صنعتی، دارای ظرفیت سالیانه 490 هزار گوسفند، گاو و گوساله برای پرواربندی و کشتارگاه صنعتی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار