مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین:
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین بر لزوم توجه جدی تمام اقشار جامعه به‌ویژه بانوان به موضوع مطالعه تأکید کرد و گفت: مطالعه کتاب از کارآمدترین ابزار انتقال دانش و آگاهی است لذا بانوان بامطالعه کتاب ضمن بهره‌مندی و غنی‌سازی اوقات فراغت، سطح دانش و آگاهی خود را بالا ببرند.
کد خبر: ۳۲۸۷۳۹
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۵ 14 November 2016
به گزارش تابناک از قزوین مریم بیدخام مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین، در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه قزوین، بابیان اینکه امروزه کسب علم و تحصیلات با نگاه به مدرک‌گرایی دنبال می‌شود اظهار کرد: این عامل سبب شد قشر فرهیخته از همان دوره ابتدایی در کانالی که درنهایت منتهی به کسب مدرک شده، عبور می‌کنند و صرفاً به دنبال مطالعه کتبی می‌روند که آن‌ها را در کسب هدف یاری رساند نه در افزایش آگاهی و بالا بردن سطح اطلاعاتشان.

وی افزود: خانواده مهم‌ترین و تأثیرگذارترین نهاد برای تربیت صحیح فرزندان و فرهنگ‌سازی است چراکه بسیاری از رفتارها در این محیط شکل می‌گیرد.

بیدخام با اشاره به اینکه اگر فرهنگ مطالعه توسط والدین در خانواده‌ها نهادینه شود، فرزندان به‌طور عملی مطالعه کردن را خواهند آموخت گفت: قسمت عمده‌ای از مشکلات و آسیب‌های خانواده‌ها و به‌تبع آن جامعه، ناشی از ناآگاهی است ازاین‌رو با نهادینه شدن فرهنگ مطالعه زمینه رشد و تعالی افراد ایجادشده و می‌تواند در کاهش آسیب‌های اجتماعی مؤثر واقع شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین تصریح کرد: کتاب یکی از مهم‌ترین و مؤثرترین ابزار انتقال دانش، افزایش‌دهنده سطح اطلاعات عمومی و تخصصی و بالابرنده سطح آگاهی فرد از جهان پیرامون است.

وی بر لزوم توجه جدی تمام اقشار جامعه به‌ویژه بانوان به موضوع مطالعه تأکید و خاطرنشان کرد: مطالعه کتاب یکی از مؤثرترین و کارآمدترین ابزار انتقال دانش و آگاهی است لذا بانوان در اوقات فراغتی که در اختیار دارند می‌توانند بامطالعه کتاب ضمن بهره‌مندی و غنی‌سازی اوقات فراغت، سطح دانش و آگاهی خود را در حوزه‌های مختلف اجتماعی، تاریخی، پزشکی، هنری، علمی و تخصصی بالا ببرند.

این مسئول افزود: با ارتقاء فهم و درک بانوان، شاهد جامعه‌ای آگاه، فرهیخته و مهم‌تر از آن کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهیم بود.

بیدخام در بخش دیگری از سخنان خود بابیان اینکه حوزه مطالعه و نشر شرایط مطلوبی ندارد ابراز کرد: این وضعیت نامطلوب را از شمارگان کتاب می‌توان دریافت چراکه کتاب‌هایی در حال انتشار است که شمارگان آن به هزار، دو یا سه هزار می‌رسد و حتی گاه سال‌ها برای فروش آن زمان نیاز است. علاوه بر آن نمی‌توان با قطعیت گفت که خرید کتاب مساوی بامطالعه آن است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین در پایان تأکید کرد: حمایت از صنعت چاپ و نشر، ارائه یارانه به این حوزه و در حوزه فرهنگ و هنر به‌ویژه کتاب و کتاب‌خوانی و هزینه کردن در این مسیر درواقع یک سرمایه‌گذاری برای آینده کشور است، ازاین‌رو .امید است با ارائه سیاست‌های مدون زمینه کتاب و کتاب‌خوانی بار دیگر در کشور احیاء شود
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار