روزنامه ولایت قزوین در شماره 3543 سال 32 و در صفحه نخست خود ضمن مصاحبه با سید علی موسوی فرماندار شهرستان قزوین به تشریح وضعیت معرفی عضو جدید شورای شهر قزوین و کنکاش ابطال آرای عضو علی البدل چهارمین دوره شورای اسلامی شهر پرداخته است.
کد خبر: ۳۲۸۷۵۳
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۲ 14 November 2016
به گزارش تابناک از قزوین در این گفت و گو به نقل از موسوی می خوانید: از آنجایی که خانم سیاهکالی مرادی به رای هیات نظارت اعتراض دارد، فرمانداری در معرفی عضو جدید به وظیفه قانونی خود عمل کرده است و نمی‌تواند پیش از مشخص شدن وضعیت پرونده، عضو جدید را اعلام کند.
فرماندار قزوین تاکید کرد: در بررسی‌های ما مشخص شد ابطال آرای عضو اول علی‌البدل شورا، بر اساس ماده‌های قانونی که در نامه هیات نظارت آمده، کاملا غیرقانونی بوده است، از اینرو وظیفه داریم در خصوص این اقدام غیرقانونی وارد شده و مساله را به نهادهای مرتبط منعکس کنیم.
او با تاکید بر اینکه فرمانداری، پیگیر حل و فصل موضوع و معرفی عضو جدید شورای شهر است؛ گفت: موضوع را به استاندار منعکس کردیم و نظر ایشان و امور شوراها را جویا شدیم؛ اکنون هر چه ایشان تصمیم بگیرند به آن عمل می‌کنیم.
فرماندار قزوین با اشاره به اعتراض دو تن از اعضای هیات نظارت انتخابات شورای شهر چهارم و رئیس شورای شهر قزوین به عملکرد فرمانداری در معرفی عضو جدید، گفت: از رسانه‌ها و حقوقدانان می‌خواهیم، بررسی کنند که آیا هیات نظارت و اجرایی این اختیار را داشتند که بعد از انتخابات آرای یک داوطلب را ابطال کنند؟
وی در ادامه گفت: حقوقدانان بگویند در هیات نظارت که آقایان مرتضی حسینی و عباسپور حضور داشتند، براساس قانون این حق را داشتند؟ اگر چنین است، ما هم تابع قانون هستیم و آن را اجرا می‌کنیم؛ اما وی تاکید می‌کند این افراد، کار غیرقانونی انجام داده‌اند.
موسوی همچنین درباره اظهارات رئیس شورای شهر قزوین که گفته بود 'اگر فرمانداری عضو جدید را معرفی نکند؛ بعد از دو ماه شورا، خورشیدی را به جلسات دعوت می‌کند' گفت: صبر می‌کنیم، بعد از گذشت دو ماه، آقای فصیحی رامندی می‌تواند عضو علی‌البدل معرفی کنند‌؛ اگر قانون این اختیار را به ایشان داده‌، این کار را انجام دهد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار