کارشناس توزیع نیروی برق استان قزوین:
کارشناس شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین گفت: بهترین راه مدیریت مصرف و کاهش هزینه های خانوار و دولت خاموش کردن یک لامپ ۱۰۰ وات توسط هر مشترک است.
کد خبر: ۳۳۰۶۳۷
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۳ 17 November 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار مهر، لیلا شیرخانلو ظهر پنجشنبه در همایش مدیریت مصرف انرژی ویژه معلمان و مدیران مدارس ابتدایی استان قزوین که در سالن اداره برق برگزار شد اظهارداشت: در ۲۵ سال اینده میزان مصرف انرژی در جهان ۵۰ درصد افزایش خواهد یافت و چون منابع فسیلی روبه اتمام است  اینده نگران کننده ای داریم.

وی افزود: کشورمان با داشتن یک درصد منابع انرژی جهان حدود دو درصد آن را مصرف می کند که در این زمینه وضعیت نامطلوبی داریم و اگر این رویه تداوم یابد با چالش های جدی روبرو خواهیم شد.

شیرخانلو تصریح کرد: امروزه با هزینه های سنگین ساخت نیروگاه دیگر این کار مقرون به صرفه نیست در حالی که با داشتن سه میلیون مشترک قادریم با خاموش کردن یک لامپ ۱۰۰ وات حدود ۵ میلیون لیتر در سوخت صرفه جویی کنیم باید مدیریت مصرف را جدی بگیریم.

در ادامه طاهرخانی معاون ابتدایی آموزش و پرورش استان قزوین اظهارداشت: شناسایی استعدادهای دانش آموزان و استفاده از این ظرفیت ارزشمند می تواند ما را در رسیدن به اهداف پیش بینی شده موفق کند.

وی افزود: معلمان باید بستر بروز خلاقیت دانش آموزان را فراهم کنند تا بتوانیم از خود کودکان برای مدیریت مصرف استفاده کنیم و رشوهای آنها را عملیاتی کنیم.

طاهرخانی تصریح کرد: مدیریت مصرف یک نوع آموزش مهارتهای زندگی است و اگر بتوانیم کودکان را با اهمیت تولید و هزینه انرژی و نوع مصرف آن اشنا کنیم به نتایج خوبی دست خواهیم یافت.

وی گفت: در مدارس آمادگی کامل داریم با استفاده از ابزارهای تشویقی دانش آموزان را با روشهای مدیریت مصرف بهینه اشنا کنیم.

سید باقر چگینی معاون خدمانت فروش و امور مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین هم در این همایش گفت: تولید انرژی در کشور بالغ بر ۲۵۰ میلیارد کیلوات ساعت است که هر کیلو وات ۹۲۲ گرم الایندگی داردکه حجم بسیار قابل توجهی از آلودگی ها وارد چرخه محیط زیست می شود و سلامت انسانها را به مخاطره می اندازد.

وی افزود: یک نیروگاه ۱۰۰۰ مگاواتی هسته ای مانند بوشهر اگر قرار بود سوخت فسیلی مصرف کند به ۷ میلیون بشکه سوخت نیاز داشت که این حجم آلو دگی بسیار زیادی دارد لذا باید به سمت ایجاد نیروگاههای پاک حرکت کنیم.

چگینی بیان کرد: با کاهش مصرف می توانیم در هزینه خانوارها و دولت  صرفه جویی کرده و زمینه اجرای طرح های توسعه را نیز فراهم کنیم که در این راستا اجرای برنامه های آموزشی و کارگاهی در این شرکت جدی گرفته شده است.

وی گفت: با توزیع ۱۰ هزار لامپ کم مصرف بی ن دانش آموزان در سالهای گذشته و هدایای تشویقی مانند ۱۰۰ دستگاه دوچرخه و ۸۰۰ عدد کارت هدیه تلاش کردیم با فرهنگ سازی و تشویق دانش آموزان  زمینه گرایش کودکان و نوجوانان به مدیریت مصرف را فراهم کنیم.

معاون خدمات فروش و امور مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان یادآورشد: برای ۱۲۴ هزار دانش اموز مقطع ابتدایی می توانیم برنامه های آموزوشی مناسبی داشته باشیم و ازآنها برای فرهنگ سازی در خانواده های نیز استفاده کنیم.

وی گفت: ۱۰۰ نیروگاه و ۱۶ شرکت برق منطقه ای در کشور کار تولید، توزیع و انتقال برق را انجام می دهند و با داشتن سه میلیون مشترک بستر مناسبی برای ارائه خدمات فراهم شده است.

چگینی تصریح کرد: در استان قزوین ۵۶۲ هزار مشترک برق داریم که با رعایت الگوی مصرف می توانید ضمن کاهش هزینه های برق مصرفی خانواده ها به دولت نیز کمک کنید تا از محل صرفه جویی در هزینه ها زمینه توسعه نیروگاهها و ارائه خدمات بهتر فراهم شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار