برنامه مدیریت منطقه حفاظت شده باشگل با رویکرد مشارکت جوامع بومی و محلی در پاسگاه جرندق منطقه حفاظت شده باشگا با حضور مسئولین حفاظت محیط زیست استان قزوین، اعضای شورا ، دهیاران و اعضای گروه زیست محیطی زیپاک برگزار شد.
کد خبر: ۳۳۱۳۱۷
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۱ 19 November 2016
به گزارش تابناك از قزوین برنامه مدیریت منطقه حفاظت شده باشگل با رویکرد مشارکت جوامع بومی و محلی در پاسگاه جرندق منطقه حفاظت شده باشگل با حضور مسئولین اداره کل ، اعضای گروه زیست محیطی زیپاک ، دهیاران و اعضای شورای روستاهای واقع در منطقه حفاظت شده وکارشناسان محیط زیست استان برگزار شد.
سیاوش شمسی پور مدیرکل حفاظت محیط زیست قزوین ضمن اعلام نگاه نوین جهانی حاکم در حوزه محیط زیست و ضرورت و اهمیت جلب مشارکت مردمی برای حفظ محیط زیست گفت: اداره کل حفاظت محیط زیست استان برنامه مطالعاتی و مدیریتی منطقه حفاظت شده باشکل را با مشارکت جوامع بومی و محلی وکلیه ذی نفعان آن منطقه اجرایی کند.
وی تصریح کرد: برنامه های مشارکتی صرفا در حد حرف و نوشته خلاصه نخواهد بود و شاهد ساری و جاری شدن برنامه ها در حد توان و پتانسیل موجود خواهیم بود وموضوع معیشت پایدار در قالب توسعه گردشگری ، معرفی جاذبه های طبیعی و فرهنگی و رشد سبز اشتغال محلی با رعایت اصل حفاظت تنوع زیستی از اهداف ما در این نوع مدیریت می باشد.
سپس مظفری معاون نظارت و پایش اداره کل به معرفی منطقه حفاظت شده  باشگل پرداخت واهداف تشکیل جلسه را برای حاضرین توضیح داد .
در ادامه هریک از نمایندگان روستا های مدعو وضعیت وپتانسیلهای مشارکت ، دغدغه ها ، انتقادات ، پیشنهادات خود را جهت اجرای برنامه های مشارکتی ارایه و موافقت خود را با این نوع مدیریت اعلام نمودند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار