رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: دولت با اختصاص یارانه و معافیت تعرفه ای از تولید کنندگان و صادر کنندگان کشمش حمایت می کند.
کد خبر: ۳۳۳۳۸۷
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۹ 23 November 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان قزوین، علی اکبر متقی فرد در این باره اظهار کرد: بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی به ازای صادرات یک کیلوگرم کشمش تولید داخل یک کیلوگرم موز با تعرفه پنج درصد، واردکشور خواهد شد.

وی افزود: همچنین دولت برای حمایت از تولید کنندگان داخلی امسال به ازای هر کیلو گرم  ۲ هزار ریال ( ۲۰۰ تومان) نیز بعنوان پرداخت  یارانه کشمش  مستقیم پرداخت می شود.

متقی فرد اضافه کرد : بر این اساس دولت با اختصاص ۲۰۰ تومان یارانه به تولید کنندگان و همچنین مابه تفاوت ۳۰۰ تا ۳۵۰ تومانی معافیت تعرفه ای موز به صادر کنندگان، از تولید و صادرات کمشش حمایت می کند.

وی تصریح کرد: همچنین مقرر شده ۵۰ درصد قیمت یک کیلو گرم کشمش از طریق پرداخت تسهیلات با نرخ کارمزد ۱۱ درصد و ۵۰ درصد مابقی قیمت کشمش نیز پس از اینکه سازمان مرکزی تعاون روستایی محصول خریداری شده را  تا مدت  زمانی حدود۳ ماه به فروش رسانیده، به کشاورزان پرداخت خواهد کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: با این روش از عرضه بیش از نیاز کشمش به بازار جلو گیری و در صورتی که باغداران محصول خود را در این مدت با قیمت بالاتری بفروشند، کشمش آنها از انبارهای سازمان تعاون روستایی تحویل و حسابشان تسویه می  شود.

وی اظهار کرد: سیاست تشویقی دولت برای صادرات محصولات تولیدی کشاورزی داخل کشور  «سیاست بازار در مقابل بازار» است به طوری که به ازای محصولاتی که وارد کشور می شود باید محصولات تولیدی کشور نیز صادر شود.

متقی فرد بابیان اینکه در داخل  استان قزوین  محصولات کشاورزی با کیفیت مطلوب برای  صادرات داریم، تاکید کرد: کشمش تولیدی ایران بویژه استان قزوین به لحاظ کیفیت در رقابت با کشمش دنیا است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار