معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی قزوین:
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: هیچ‌گونه نشانه‌ای از بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در این استان گزارش نشده است.
کد خبر: ۳۳۵۲۷۶
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۱ 27 November 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، سیدمنصور حاج‌سید‌جوادی در جلسه بررسی وضعیت واحدهای تولیدی بخش طیور استان قزوین که صبح امروز برگزار شد با بیان اینکه هیچ‌گونه نشانه‌ای از بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان قزوین گزارش نشده است، اظهار داشت: رعایت مسائل قرنطینه در واحدهای طیور بسیار مهم است بنابراین باید به آن توجه ویژه‌ای شود.

وی افزود: وضعیت استان قزوین در امر رعایت مسائل بهداشتی و قرنطینه‌ای بیماری طیور بسیار مطلوب و مناسب است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: امکانات قرنطینه‌ای واحدهای پرورش طیور بسیار بالا است و در مواقع ضروری از این امکانات استفاده می‌شود.

حاج‌سید‌جوادی رعایت مسائل بهداشتی، کنترل رفت و آمد در واحدهای مرغداری، اصول قرنطینه‌ای و رعایت تنش دمایی و مدیریت مطلوب را از جمله راه‌های جلوگیری از آلودگی دانست.

این مسؤول تصریح کرد: مرغداری‌هایی که اقدام به ذخیره‌سازی سوخت فسیلی در فصل سرما نکرده است با هماهنگی انجام شده اقدام به ذخیره‌سازی کند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین تأکید کرد: با توجه به دانش و آگاهی که مرغداران این استان دارند و هماهنگی جهاد کشاورزی با واحدهای تولید می‌توان این بیماری را کنترل کرد.

حاج‌سید‌جوادی با تأکید بر اینکه هر‌گونه تلفات غیرمعمول باید به دامپزشکی استان قزوین اطلاع داده شود، عنوان کرد: مرغداران در صورت مشاهده موارد مشکوک از طریق شماره پیامکی اداره‌کل دامپزشکی این استان «50001512» و یا شماره تلفن 1512 مراتب را گزارش دهند تا اقدامات لازم به موقع انجام شود.

وی به مرغداران توصیه کرد: نسبت به بیمه کردن واحدهای تولیدی خود اقدام کنند تا در صورت بروز هر‌گونه موارد خاص از طریق بیمه جبران شود.

یادآور می شود، استان قزوین با 4 و نیم میلیون قطعه مرغ تخمگذار و 3 و نیم میلیون مرغ گوشتی جایگاه ویژه‌ای در تولید گوشت مرغ و تخم‌مرغ در کشور دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار