استاندار قزوین:
استاندار قزوین گفت: وزیر راه و شهرسازی موافق احداث خط راه‌آهن قزوین ــ قم است بنابراین باید در نهایی‌کردن وضعیت این طرح و آغاز عملیات اجرایی آن تلاش ویژه‌ای صورت گیرد.
کد خبر: ۳۳۵۹۳۶
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۰ 28 November 2016
به گزارش تابناک از قزوین به  نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، فریدون همتی در نشست شورای هماهنگی روابط خارجی استان افزایش صادرات کالا را به کشورهای خارجی به‌عنوان یک استراتژی برای مدیران دستگاه‌های اقتصادی استان دانست و اظهار داشت: این استراتژی باید در ذهن و فکر مدیران نهادینه شود تا بتوانند کارها را با سرعت و به بهترین شکل انجام دهند.

وی گفت: کشور سالیانه به 50 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی نیازمند است که باید در اولویت برنامه‌ها قرار گیرد.

استاندار قزوین بیان کرد: با تلفیق سرمایه‌های خارجی و داخلی می‌توان به رشد اقتصادی 8 درصدی و اشتغال‌زایی سالانه 800 هزار تا یک میلیون نفر دست یافت.

همتی ادامه داد: با توجه به محدود بودن منابع بانکی به‌منظور تأمین نقدینگی و منابع مالی بنگاه‌های اقتصادی از مشارکت واحدهای صنعتی و کشاورزی استان با خارجی‌ها برای اجرای طرح‌های جدید استقبال و حمایت می‌شود.

وی با اشاره به نقش سفارتخانه‌های جمهوری اسلامی ایران و رایزنان فرهنگی برای معرفی ظرفیت‌های اقتصادی کشور و زمینه‌چینی برای تقویت صادرات کالاهای داخلی به خارج از کشور گفت: با توجه به مازاد تولید در واحدهای صنعتی و کشاورزی چاره‌ای جز صادرات و شناسایی بازارهای بین‌المللی وجود ندارد.

استاندار قزوین ظهور کشورهایی همچون کره جنوبی، چین و سنگاپور به‌عنوان اقتصادهای نوپدید را ناشی از کار بی‌وقفه و شبانه‌روزی دانست و گفت: باید کار مستمر و خستگی‌ناپذیر در طراز اقتصادی چنین کشورهایی قرار گیرد.

همتی با بیان اینکه از اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان قزوین به‌عنوان نماینده بخش خصوصی انتظار ویژه‌ای می‌رود، افزود: این اتاق باید از دستگاه‌های دولتی یک گام جلوتر باشد و برای تقویت تولید و صادرات در استان به مدیران برنامه دهد.

وی بر پیگیری لازم برای اجرای خط راه‌آهن قزوین ــ قم تأکید کرد و گفت: وزیر راه و شهرسازی موافق احداث خط راه‌آهن قزوین ــ قم بوده بنابراین باید در نهایی کردن وضعیت این طرح و آغاز عملیات اجرایی آن تلاش ویژه‌ای صورت گیرد.

استاندار قزوین با اشاره به سفر یک هیئت چینی فعال در زمینه حمل و نقل و ترانزیت کالا که در اواخر ماه جاری صورت می‌گیرد، یادآور شد: در این سفر ابتدا باید مزایای انتخاب ایران به‌عنوان مسیر حمل بار و ترانزیت کالاهای چین به اروپا و سپس ظرفیت‌های قزوین برای ایجاد بارانداز مورد نظر این هیئت خارجی طرح و به‌خوبی تبیین شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار