معاون تربیت بدنی و سلامت قزوین:
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش قزوین ار برگزاری ۲۰۰ کارگاه آموزشی با موضوع توانمندسازی روانی-اجتماعی دانش آموزان در سطح مدارس استان خبر داد.
کد خبر: ۳۴۶۸۳۰
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۰ 21 December 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار مهر، عین اله صادقی ظهر چهارشنبه در دومین جلسه کمیته پیشگیری از آسیب های اجتماعی و سوء مصرف مواد مخدر که با حضور  کارشناسان آموزش و پرورش و اداره کل بهزیستی قزوین در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد اظهار داشت: باید در مدارس زمینه شناسایی عوامل خطر و محافظ در خصوص انواع آسیب های اجتماعی از جمله سوء مصرف مواد فراهم شود و به دانش آموزان کمک شود که در راستای کاهش آسیب های اجتماعی گام بردارند.

معاون تربیت بدنی و سلامت قزوین خاطر نشان کرد: تعداد ۱۲ هزار نفر از دانش آموزان پایه دهم متوسطه، ۲۴ هزار نفر از اولیاء دانش آموزان و تعداد ۸۰۴ نفر از فرهنگیان تحت آموزش طرح توانمند سازی روانی– اجتماعی دانش آموزان قرار می گیرند.

وی تصریح کرد: امروزه آسیب های اجتماعی فضای مجازی نیز از معضلات جامعه است، استفاده نابجا از فضایهای مجازی منجر به بروز آسیب های اجتماعی-روانی می شود که باید این موضوع مورد توجه ویژه قرار گیرد.

معاون تربیت بدنی و سلامت قزوین تصریح کرد: باید در تهیه کتاب های درسی دانش آموزان موضوع آسیب های اجتماعی نیز گنجانده شود و به آنان نحوه صحیح و درست پیشگیری از آسیب ها آموزش داده شود.

صادقی اضافه کرد: رد حال حاضر ۱۸ سمن در استان فعالیت می کنند و در حال حاضر به ۴۰ تا ۵۰ سمن در استان نیازمندیم، در بحث خیرین نیز ما بدنبال مشارکت هر چه بیشتر آنان در بحث پیشگیری از آسیب ها هستیم تا بتوانیم از تجربیات و خدمات ارزنده آنان استفاده بهینه کنیم.

وی گفت: در بخش تولید آثاری از قبیل انشا و یا فیلم مستند در این حوزه با تمامی توان، آثار دانش آموزان را مورد حمایت قرار می دهیم، این آثار برای دانش آموزان مدرسه و همچنین اولیاء آنان برای تأثیر پذیری هرچه بیشتر و کاربردی کردن آن ارائه می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار