در راستای پیشگیری از شیوع بیماریهای طیور، پرندگان حیات وحش بوستان امام علی علیه السلام علیه بیماریهای نیوکاسل و آنفلوانزا واکسینه شدند.
کد خبر: ۳۵۱۹۱۶
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۴ 31 December 2016
به گزارش تابناک از قزوین، رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بوئین زهرا گفت : با هدف حفظ سلامت گونه های مختلف طیور واقع در بوستان امام علی(ع) بوئین زهرا ، اداره دامپزشکی در فواصل زمانی معین اقدام به واکسیناسیون پرندگان موجود در این پارک می کند.
 
دکتر مهدی مهرزاده ضمن بیان مطلب فوق گفت : بیماریهای نیوکاسل و آنفلوآنزا ، از جمله بیماریهای ویروسی واگیردار بوده و دستگاه تنفسی ، عصبی و گوارشی پرند‌گان را مبتلا می کند و اکثر گونه های طیور و ماکیان نظیر، مرغ و خروس ،اردک و بوقلمون به این بیماری ها حساس می‌باشند.
وی با اشاره به وقوع بیماری آنفلوآنزا فوق حاد و لزوم انجام اقدامات پیشگیرانه با آن گفت : واکسیناسیون که به عنوان یکی از مهمترین راههای پیشگیری از بیماری های طیور می باشد موجب فعال شدن دستگاه ایمنی بدن پرنده و در نتیجه ارتقاء سطح ایمنی بدن در مقابل بیماری ها می گردد.
دکتر مهرزاده در پایان ضمن تاکید بر لزوم مراقبت و اقدامات پیشگیرانه و انجام واکسیناسیون از دارندگان طیور بومی خواست  ، در صورت مشاهده هرگونه تلفات غیر متعارف ضمن تماس با سامانه تلفنی 1512 و یا ارسال پیامک به سامانه پیام کوتاه 50001512 در پیشگیری و مقابله با بیماریهای دام  این اداره را یاری رسانند.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار