استاندار قزوین:
استاندار قزوین گفت: با نظارت مستمر بر نحوه پرداخت تسهیلات بخش تولید باید این اعتبارات در مسیر اعلام شده برای رونق تولید و اشتغال هزینه شود.
کد خبر: ۳۵۲۷۸۸
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۰ 01 January 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار مهر، فریدون همتی شنبه شب در بیست و ششمین نشست کارگروه تسهیلات رونق تولید که دراستانداری برگزار شد اظهار کرد: وضعیت پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی ماهیانه رصد می شود و ما بر عملکرد بانکهای استان اشراف کامل داریم و با مدیران عاملی که در راستای اهداف و سیاست های دولت عمل نکنند برخورد می شود.

وی افزود: برای تکمیل واحدهای تولیدی بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی می بایست تسهیلات پرداخت شود تا در مرحله بعدی واحد های بالای ۵۰ درصد پیشرفت را در نوبت قرار دهیم.

استاندار تصریح کرد: برنامه های دولت در راستای تقویت تولید واشتغال، حفظ اشتغال موجود، تکمیل واحدهای تولیدی بالای ۶۰درصد پیشرفت فیزیکی می بایست از سوی مدیران عامل بانکها و مدیران کل دستگاههای اجرایی عملی شود و به مدیران عاملی که در این خصوص تعلل و کوتاهی کنند در مرحله اول تذکر کتبی داده می شود و در مرحله بعدی موضوع به تخلفات اداری ارجاع می شود زیرا  در این زمینه با کسی شوخی نداریم.

وی در خصوص طرحهای روستایی نیز گفت: در خصوص اجرای طرحهای تولیدی روستایی اعتبارات جدیدی به میزان ۶۰ میلیارد تومان به استان اختصاص خواهد یافت که این اعتبار می بایست در حوزه های تولیدی، گردشگری و خدمات هزینه شود.

استاندار از فرمانداران خواست اقدامات مشابهی در شهرستان ها برای تقویت تولید، نظارت بر روند تسهیلات پرداختی به واحدهای صنعتی و کشاورزی تعطیل، نیمه تعطیل، دارای مشکل و با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی انجم دهند تا هیچ موردی مغفول نماند.

استاندار قزوین بر ضرورت اطلاع رسانی مناسب و مستمر از طریق صدا و سیما و فرمانداران در خصوص روند تسهیلات پرداختی در راستای تقویت تولید و اشتغال، تثبیت اشتغال موجود و هرگونه تلاشی که در راستای حل مشکلات واحدهای صنعتی، کشاورزی و خدماتی در استان و شهرستان ها انجام می شود، تاکید کرد.

همتی بیان کرد: بانک ها به فرمانداران پاسخگو باشند و بانکهایی که عملکرد ضعیفی در پرداخت تسهیلات دارند تذکر کتبی داده می شود.

وی تصریح کرد: میزان تسهیلات پرداختی به متقاضیان بطور مستمر می بایست از طریق بانکها اعلام شود زیرا دولت همواره نگران این امر است که تسهیلات ابلاغی به بانکها در ردیف تصویب شده هزینه شود.

استاندار قزوین ادامه داد: این تسهیلات به هر منظور که به بانکها ابلاغ شده بایستی اختصاص یابد و بطور کامل به تولیدکنندگان، کارآفرینان و سرمایه گذاران پرداخت شود و بر روند این امر نیز نظارت مستمر شود تا از سوی مردم و دولت این اطمینان حاصل شود که اعتبارات در جای خود هزینه شده است.

همتی افزود: نظارت بر روند پرداخت تسهیلات و هزینه کرد واحدهای تولیدی در زمینه تسهیلات رونق تولید و پرداخت های مستقیم افزایش یابد.

وی گفت: استان قزوین از نظر عملکرد نظارت بر روند پرداخت تسهیلات رونق تولید، رتبه سوم کشور را کسب کرده که جای تقدیر دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار